اسقف كلیسای آشوری، كلدان كاتولیك ارومیه عنوان کرد:

ایران؛ كشوری نمونه برای كلیه اقوام و ادیان

خبرگزاری پانا: اسقف كلیسای آشوری، كلدان كاتولیك ارومیه، ایران را كشوری نمونه و مكانی امن برای كل اقوام و ادیان دانست.

کد مطلب: ۳۵۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، اسقف 'توماس میرم' در آیین گرامیداشت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) در سالن اجتماعات كاتولیك های ارومیه اظهار داشت: عدالت و قانونمداری از نعمت های بزرگ جمهوری اسلامی نسبت به ادیان و اقوام مختلف است.

اسقف كلیسای آشوری، كلدان كاتولیك ارومیه با تاكید بر وحدت و همدلی میان اقوام و ادیان مختلف كشور افزود: عدالت، قانونمداری و امنیت اجتماعی از نیازهای اصلی هر جامعه است كه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این امور مهم محقق شده است.
وی با قدردانی از تلاش های مسوولان نظام اسلامی در تحقق عدالت و امنیت در جامعه اظهار كرد: باید همدلی ها در بین اقوام و ادیان مختلف تقویت و شاهد حسن همزیستی ها در جامعه باشیم.
میرم، ایران را كشوری نمونه و مكانی امن برای كل اقوام و ادیان دانست و اظهار داشت: در سایه امینت و آرامش در ایران اسلامی زمینه پیشرفت و تعالی برای همه آحاد مردم و اقلیت های دینی و مذهبی فراهم شده است.
وی یاد آور شد: میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) میلاد محبت و صلح و آشتی برای تمامی بشریت است و آذربایجان غربی نمونه ای زیبا از همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در كشور است.
در آیین بزرگداشت میلاد با سعادن حضرت عیسی مسیح (ع) كه همه ساله برگزار می شود، جمعی از مسوولین فرهنگی ، سیاسی و روحانیون آذربایجان غربی و شهرستان ارومیه نیز حضور داشتند.
فرماندار ارومیه نیز در ادامه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی را به لحاظ وجود پیروان ادیان و اقوام مختلف می توان رنگین كمان اقوام و ادیان نامید.
جواد شریف نژاد با تبریك سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و اغاز سال نومیلادی به هموطنان آشوری و ارمنی ساكن استان ، اظهار كرد :پیروان اقوام با ادیان مختلف سال های سال در این سرزمین در كنار مسلمانان زیسته اند كه این هم زیستی مسالمت آمیز به عنوان یك سمبل و یك الگو از وحدت ملی برای جهانیان است.
حجت الاسلام كریمی مدیركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم ضمن ابلاغ پیام تبریك مقام عالی استان به مناسبت فرا رسیدن میلاد حضرت عیسی مسیح و سال نو میلادی، گفت: این جشن متعلق به تمام مردم استان با هر دین و مذهبی است چرا كه نویدبخش و پیام آور برادری، انسان دوستی و وحدت و همدلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار