رانندگان بخاطر بارش برف و عدم دید کافی از محور تهم - چورزق ، تردد نکنند

خبرگزاری پانا: رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: رانندگانی که قصد سفر به شهرستان طارم و یا شهرستان زنجان را دارند بخاطر بارش برف و عدم دید کافی از مسیر ˈتهم - چورزقˈ تردد نکنند

کد مطلب: ۱۵۹۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، سرهنگ عبدالعلی رشتیانی، در گفتگو با خبرنگار پانا افزود: رانندگان بدلیل بارش برف و عدم دید کافی به خاطر وجود مه غلیظ و وقوع کولاک ، بهتر است از انتخاب مسیر تهم - چورزق برای تردد خودداری نمایند .

وی اظهار کرد: امدادرسانی در این محور ارتباطی کار سختی است و از طرفی نیز در صورت گرفتار آمدن خودروها در برف و کولاک ، تماس با امداد رسانان نیز غیرممکن خواهد بود .

سرهنگ رشتیانی ، افزود: آنتن دهی تلفن همراه مطلقا در این مسیر وجود ندارد و اگر مشکلی در آمد و شد خودروها پیش آید و رانندگان و مسافران عبوری نیاز به درخواست کمک داشته باشند ازاین طریق امکانپذیر نخواهد بود .

وی یادآور شد: هرچند بارش برف در کلیه محورهای ارتباطی زنجان قطع شده است ولی سطح جاده ها هنوز لغزنده می باشد و بهتر است رانندگان وسایط نقلیه برای امنیت جان خود و سرنشینان با سرعت مطمئنه حرکت کرده و فاصله طولی را نیز به جد رعایت کنند .

سرهنگ رشتیانی تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای ارتباطی زنجان به ویژه مناطق کوهستانی و برف گیر این استان را دارند باید حتما خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کرده و از سلامت وسیله نقلیه و سیستم گرمایشی آن مطمئن باشند تا ایمن سفر کنند .

مسوول روابط عمومی شرکت مخابرات استان زنجان نیز گفت: حداقل بین 60 تا 70 درصد در مسیر ارتباطی ˈ تهم - چورزق ˈ که حدود 70 تا 80 کیلومتر می باشد پوشش تلفن همراه وجود دارد .

امیر اسکندری ، افزود: در حال حاضر احتمال اینکه در قسمت هایی از گردنه تهم - چورزق آنتن دهی نباشد وجود دارد و بهتر است رانندگان توصیه های پلیس را جدی گرفته و حتی المقدور در این شرایط جوی حاکم بر منطقه ، از این محور تردد نکنند .

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: با توجه به بارش برف و لغزندگی سطح خیابان ها ، رانندگان با سرعت مطمئنه حرکت نموده و به منظور جلوگیری از برخورد با وسایط نقلیه جلویی ، حتما فاصله طولی را رعایت کنند .

سرهنگ جواد ناموران ، افزود: بهتر است عابرین پیاده نیز در این شرایط جوی حاکم بر استان ، به هنگام عبور از سواره روها احتیاط بیشتری داشته باشند و به یکباره به خیابان وارد نشوند .

وی اظهار کرد: با توجه به نزدیکی فصل زمستان ، باید رانندگان ، وسایط نقلیه خود را به لاستیک های یخ شکن و زنجیر چرخ مجهز کنند و از سالم بودن بخاری و برف پاک کن ها مطمئنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار