رئیسی در نشست خبری پایان سفر به آذربایجان شرقی:

مهمترین ثمره افتتاح طرح‌ها و اجرای مصوبات دولت بالابردن امید و اعتماد مردم است

اجتماعات و استقبال گسترده مردم از خدمتگزاران خود حاکی از امیدواری آنها برای انجام کار و رفع مشکلات است

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های نیمه تمام که باعث رنج مردم بود به سرعت در حال تکمیل هستند، اظهار داشت امروز دشمن دنبال مایوس کردن مردم است، اما ما با اتکا به ایمان و امید به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و مهمترین ثمره اقدامات انجام شده و افتتاح پروژه‌ها را افزایش امید و اعتماد مردم می‌دانیم.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین ثمره افتتاح طرح‌ها و اجرای مصوبات دولت بالابردن امید و اعتماد مردم است

سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در پایان سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در نشستی خبری در تشریح نتایج این سفر گفت: دولت مردمی در دور نخست سفرهای استانی نیازهای فوری استان‌ها و اقدامات لازم برای رفع آنها را بررسی و تصویب کرد که از جمله آنها تکمیل طرح‌های نیمه تمام بود.

رئیس جمهور با بیان اینکه خوشبختانه نیمی از مصوبات دور اول سفر به آذربایجان شرقی اجرا شده و نیم دیگر هم به سرعت در حال اجراست، افزود: خط‌آهن، آبرسانی به میانه، آبرسانی و گازرسانی به بیش از 200 روستا، بهره‌برداری از مراکز درمانی و نیز جاده‌های مواصلاتی بخشی از طرح‌های افتتاح شده در این سفر بود که بهره‌برداری از برخی از آنها بیش از 20 سال به تعویق افتاده بود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز پروژه‌های نیمه تمام که باعث رنج مردم بود به سرعت در حال تکمیل هستند، اظهار داشت: امروز دشمن دنبال مایوس کردن مردم است، اما ما با اتکا به ایمان و امید به دنبال خدمت‌رسانی به مردم هستیم و مهمترین ثمره اقدامات انجام شده و پروژه‌های افتتاح شده در این سفر را ارتقای امید و اعتماد مردم می‌دانیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت به این مقدار بسنده نکرده و تداوم کارها را در مصوبات دور دوم سفرهای استانی دنبال می‌کند، تصریح کرد: امروز بیکاری نیز در استان آذربایجان شرقی به شکل عام کاهش یافته و اجتماعات و استقبال گسترده مردم از خدمتگزاران خود حاکی از امیدواری آنها برای انجام کار و رفع مشکلات است.

رئیسی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای تامین زیرساخت‌های لازم برای صنایع در حال ایجاد در استان از جمله تامین برق گفت: دولت مردمی در ابتدای کار خود با 22 هزار مگاوات ناترازی در بخش برق مواجه بود که امروز 7 هزار مگاوات آن جبران شده است. این میزان افزایش ظرفیت برابر با افزایش ظرفیت ایجاد شده در دو مقطع از دولت‌های گذشته است و بنا داریم حتما ناترازی باقیمانده را تا پایان دولت برطرف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه بنا داریم ظرفیت تولید برق کشور را تا 35 هزار مگاوات افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: دولت از صنایع بزرگ دعوت کرده با ساخت نیروگاه برق مورد نیاز خود را تولید کنند تا به این شکل برق خانگی و صنعتی کشور از هم تفکیک شده و با بروز مشکل در بخش برق خانگی، بخش صنعت دچار قطعی برق و توقف تولید نشود.

آیت‌الله رئیسی درباره برنامه دولت برای نوسازی کارخانه ماشین‌سازی تبریز نیز گفت: خوشبختانه وضعیت در کارخانه ماشین‌سازی را در بازدیدی که از این مجموعه داشتیم نسبت به بازدید قبلی در دوره ریاست قوه قضائیه کاملا متفاوت دیدم. امروز روحیه کار و تولید در این مجموعه بسیار بالاست.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه این شرکت برای تولید 2 هزار دستگاه در سال 1402 در قیاس با تولید 1300 دستگاه در سال گذشته افزود: امروز وضعیت شرکت مشخص و از بحران خارج شده است. به مدیران مجموعه گفتم که بدون نگرانی از آینده به فکر نوسازی کارخانه باشند و مطمئن باشند در آینده هر اتفاقی درباره مدیریت این مجموعه بیفتد، دیگر هرگز بحران قبل تکرار نخواهد شد.

رئیسی با ارزشمند توصیف کردن احیای بیش از 500 واحد صنعتی، کشاورزی و معدنی در استان اظهار داشت: دولت حتما از توسعه فعالیت این واحدها حمایت‌های مالی و حقوقی خواهد کرد تا تولید و اشتغال رونق یابد. امروز بنا و اولویت دولت مردمی این است که همه واحدهای صنعتی که به نوعی دچار مشکل هستند، فعال شوند تا تولید و اشتغال به سرعت رونق یابد.

رئیس جمهور درباره برنامه‌های دولت برای احیای دریاچه ارومیه نیز با بیان اینکه دولت در این زمینه طرح جامعی دارد، تصریح کرد: آبرسانی به دریاچه ارومیه از سد کانی‌سیب یکی از بخش‌های این طرح جامع است که با توجه به تعویق بهره‌برداری از آن، در یکسال گذشته سه شیفته تلاش شد تا سریع‌تر تکمیل و افتتاح شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه فازهای دیگر طرح جامع دولت برای دریاچه ارومیه با سرعت در حال اجراست و فاز دوم اوایل سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم طرح‌های در دست اجرا متوقف شوند چرا که توقف آنها هم باعث خسارت مادی و فرسایش طرح شده و از آن مهم‌تر باعث آسیب وارد شدن به امید و اعتماد مردم می‌شود.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگری درباره ادامه مسیر خط‌آهنی که امروز افتتاح شد و اتصال آن به ترکیه و تکمیل این مسیر ترانزیتی گفت: برای تکمیل این پروژه 24 کیلومتر مسیر سخت باقی مانده که البته دولت مردمی آمده تا کارهای سخت را انجام دهد. اجرای این بخش از مسیر و تکمیل آن حتماً با جدیت دنبال خواهد شد.

رئیسی در پایان با تاکید بر اینکه دولت مردمی بنا دارد صادق‌الوعد باشد، افزود: بنای ما در وهله اول عمل به وعده‌هاست و اگر وعده‌ای به هر دلیل اجرا نشد، همه مسئولان باید اجرا نشدن و دلایل آن را به اطلاع مردم برسانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه نظارت بر اجرای مصوبات دولت در وهله اول بر عهده مسئولان استانی، بعد بر عهده معاونت اجرایی رئیس جمهور و در وهله سوم بر عهده رسانه‌ها و عموم مردم است، اظهار داشت: دلیل اینکه مصوبات سفرها در اجتماعات مردمی و در نشست با خبرنگاران تشریح می‌شود، همین است که مردم و خبرنگاران پیگیر اجرای آنها باشند.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: اصحاب رسانه با پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی و دیگر تصمیمات و برنامه‌های دولت از سر حسن نیت و صداقت می‌توانند در ایجاد و افزایش امید و اعتماد مردم نقش موثری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار