تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز، رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید را پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تشدید فعالیت سامانه بارشی طی امروز

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح قرمزرنگ از تشدید فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه خبر داد.

به دنبال این سامانه که از ظهر روز جمعه (۱۹ خردادماه) شروع می‌شود و تا اواخر وقت ادامه دارد، رگبار شدید باران، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید در خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

علاوه بر خراسان شمالی، وضعیت جوی شهرهای شمالی خراسان رضوی در همسایگی خراسان شمالی و شمال غرب خراسان رضوی (منطقه سبزوار) امروز پرمخاطره است.

بر اساس این هشدار، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره،تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع شده در حریم و بستر رودخانه، تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید وجود دارد.

از این رو نسبت به عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خروج شهروندان از تفرج گاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه توصیه می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار