لیگ ملت‌های ۲۰۲۳؛

شکست ایران مقابل نایب‌قهرمان جهان در ماراتن والیبال؛ شاگردان عطایی سزاوار باخت نبودند

تهران (پانا) - تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در لیگ ملت‌ها در دیداری نزدیک نتیجه را به لهستان قدرتمند واگذار کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شکست ایران مقابل نایب‌قهرمان جهان در ماراتن والیبال؛ شاگردان عطایی سزاوار باخت نبودند

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ از روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد با حضور ۱۶ تیم در گروه مردان آغاز شد.

هفته نخست این رقابت‌ها به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از ۱۶ تا ۲۱ خرداد پیگیری می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار هفته نخست خود امروز پنجشنبه به مصاف لهستان رفت.

این مسابقه که در سالن گایشی ناگویای ژاپن برگزار شد و حدود هزار تماشاگر داشت، سه بر دو به سود لهستان به پایان رسید تا مردان والیبال کشورمان نخستین امتیاز خود در لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ را به دست آورند.

در ست نخست بهروز عطایی از ترکیب سیدمحمد موسوی، محمد ولی‌زاده، محمدجواد معنوی‌نژاد، پوریا حسین‌خانزاده، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور برابر لهستان استفاده کرد. نخستین امتیاز ست به لهستان رسید اما بازیکنان ایران پایاپای با این تیم امتیازها را کسب کردند. در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود لهستان، عطایی برای جلوگیری از افزایش اختلاف امتیاز دو تیم وقت استراحت گرفت. در امتیاز ۱۷ بر ۱۵ به سود لهستان شهروز همایونفرمنش به میدان آمد. جاجی‌پور و وادی نیز در ادامه این ست به میدان آمدند تا در نهایت دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شوند و گربیچ وقت استراحت درخواست کند.

مردان والیبال ایران در نهایت ست نخست این مسابقه را ۲۵ بر ۲۳ به سود خود به پایان رساندند تا نخستین ست برده لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ را تجربه کنند. ملی‌پوشان کشورمان در ست نخست ۱۳ امتیاز اسپک و چهار پوئن از دفاع به دست آوردند.

ست دوم این مسابقه نیز با نمایش بدون نقص تیم ملی شروع شد و ادامه یافت تا ایران در امتیاز پنج، دو پوئن از لهستان پیش بیافتد. شاگردان گربیچ که در رتبه نخست والیبال جهان قرار دارند، تلاش زیادی برای کسب امتیاز کردند اما اقتدار ایران در این ست ادامه یافت تا سرمربی عقاب‌ها در امتیاز هشت بر پنج به سود ایران، وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز ۱۶ و ۱۷ دو تیم برابر شدند اما سرویس خانزاده و دفاع خوب امین دو امتیاز متوالی برای تیم ایران ثبت کرد. این جدال نزدیک در امتیاز ۲۲ برای چندمین بار برابر شد اما در نهایت ملی‌پوشان ایران ۲۵ بر ۲۳ فاتح میدان شدند تا نخستین امتیاز خود در جدول این رقابت‌ها را نیز به دست آورند.

ملی‌پوشان کشورمان در ست دوم ۱۲ امتیاز اسپک، سه پوئن از دفاع و یک امتیاز سرویس به دست آوردند تا با ۹ اشتباه منجر به امتیاز لهستانی‌ها فاتح این ست شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال لهستان در گفت‌وگوی کوتاه بعد از ست دوم، با ابراز نارضایتی از عملکرد شاگردانش که همانند ربات عمل کردند، گفت: ایرانی‌ها برعکس با جنگندگی بازی می‌کنند و به همین دلیل به‌رغم سطح فنی یکسان دو تیم، ایران در دو ست برنده شد.

در ابتدای ست سوم بازیکنان ایران چند اشتباه داشتند و بهروز عطایی در امتیاز پنج بر دو به سود لهستان، وقت استراحت درخواست کرد. در ادامه تیم ایران دو امتیاز متوالی به دست آورد اما لهستانی‌ها مجددا اختلاف را به چهار امتیاز رساندند. اختلاف امتیاز تیم ایران با لهستان در ادامه این ست به عدد پنج رسید و عطایی در امتیاز ۱۹ بر ۱۴ وقت استراحت گرفت و با بازیکنان صحبت کرد و تیم ایران سه امتیاز متوالی به دست آورد.

به رغم تلاش ملی‌پوشان برای کاهش اختلاف، در نهایت تیم ایران در ست سوم ۲۵ بر ۲۱ مغلوب شد تا لهستانی‌ها با کسب پیروزی در این ست کمی از فشار عصبی شکست در ست‌های اول و دوم مسابقه خارج شوند.

نمایش جذاب و تماشاگر پسند دو تیم ایران و لهستان در ست چهارم نیز ادامه داشت، اما اشتباهات فردی شاگردان عطایی در این ست افزایش یافت و در نهایت تیم ایران ۲۵ بر ۱۵ نتیجه را واگذار کرد تا از نظر ست شماری دو تیم دو بر دو برابر شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

در نهایت تیم ایران در ست پنجم نیز با امتیاز ۱۵ بر ۱۳ مغلوب لهستان شد تا در نهایت نتیجه را سه بر دو به حریف قدرتمند خود واگذار کند و نخستین امتیاز خود در لیگ ملت‌ها را به دست آورد.

ژاپنی‌های حاضر در سالن، در طول این مسابقه تیم ایران را تشویق کردند که این موضوع از نکات حاشیه‌ای جذاب دیدار ایران و لهستان بود.

گروتودرست اپامینوداس از کشور یونان و آدلر لاسزیو از کشور مجارستان این مسابقه را به عنوان داوران اول و دوم، قضاوت کردند که به مدت ۱۳۱ دقیقه طول کشید.

تیم ملی والیبال ایران ساعت ۱۰:۱۰ دقیقه روز شنبه ۲۰ خردادماه در سومین مسابقه هفته نخست خود به مصاف چین می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار