آغاز برداشت گندم در مزارع استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از آغاز برداشت گندم در مزارع این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برداشت گندم در مزارع استان اردبیل

احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با اعلام این خبر گفت: ۴۴ مرکز خرید شامل سیلو‌های ملکی تعاونی روستایی و یا بخش خصوصی در ۱۲ شهرستان استان گندم تولیدی کشاورزان را خریداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: میزان تولید گندم در استان ۲۷۰ تا ۲۸۰ هزار تن برآورد می‌شود و انتظار می‌رود از این مقدار بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

وی قیمت تضمینی خرید گندم را ۱۱۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این ۲۵ هزار ریال بابت بذر و ۲۰ هزار ریال بابت انتقال گندم به صورت تشویقی و در مجموع ۱۵۰ هزار ریال برای هر کیلو به کشاورزان پرداخت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان درباره تاثیر خشکسالی در تولیدات بخش کشاورزی استان گفت: متاسفانه خشکسالی آسیب‌های گسترده‌ای به بخش کشاورزی استان اعم از اراضی دیم و آبی وارد کرد بطوریکه در اراضی دیم ۳۵۰ هزار هکتار غیر قابل برداشت شده است.

شهریار گفت: بلایای طبیعی اعم از سیل، خشکسالی، تگرگ و سرمازدگی در مجموع ۷۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی استان اردبیل وارد کرد.

وی با بیان اینکه امسال ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان به کشت قرار دادی اختصاص یافته است، افزود: در این اراضی علاوه بر قیمت مصوب، یک هزار ریال اضافه به معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان درباره تولید گندم در کشور هم گفت: امسال سطح تولیدات استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان و تهران ناشی از خشکسالی پایین آمد، اما خوشبختانه سطح تولیدات برخی از استان‌ها مانند خوزستان، ایلام، کرمانشاه و فارس با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها افزایش قابل توجه داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار