تشدید ناپایداری‌های جوی در ۲۱ استان

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار تشدید ناپایداری‌های جوی در ۲۱ استان از جمله تهران از احتمال طغیان رودخانه‌ها، خسارت به سازه‌های موقت و آب‌گرفتگی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۷۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تشدید ناپایداری‌های جوی در ۲۱ استان

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی رگبار،‌رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، گردوخاک و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

فردا و روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در برخی مناطق غرب، خراسان شمالی و روز جمعه در شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز شرقی این وضعیت پیش‌بینی می‌شود. شنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال عرب رگبار پراکنده روی می‌دهد. شدت بارش‌های امروز برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و فردا چهارشنبه برای استان‌های ساحلی دریای خزر شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های اصفهان، یزد، کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و شرق فارس رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

همچنین امروز تا پنجشنبه در استان‌های قزوین،‌ البرز، تهران و قم در ساعات بعدازظهر تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و از سه‌شنبه تا جمعه در شرق و جنوب غرب کشور در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است.

روزهای چهارشنبه تا جمعه به دلیل نفوذ هوای خنک کاهش دما در نوار شمالی کشور روی می‌دهد. دریای خزر و نیز از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار