در حاشیه جلسه هیات دولت تشریح شد‌:

برنامه ویژه «صحرایی» برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش

کسانی که تاریخ اعزام‌شان تا ۱ تیرماه است، می‌توانند به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند برای خدمت در جایگاه معلمی ثبت‌نام کنند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از تدوین برنامه ویژه‌ای برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی در آمورش و پرورش خبرداد.

کد مطلب: ۱۳۷۶۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ویژه «صحرایی» برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت میلاد باسعادت امام رضا، گفت: از رییس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی محترم به خاطر انتخاب و اعتمادشان تشکر می‌کنم. ‌

وی با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش موضوع مهمی است، گفت: اگر جامعه مومن و با نشاط و ایران عزیز و قوی می‌خواهیم، باید به آموزش و پرورش توجه کنیم. مسائل آموزش و پرورش امروز ملی هستند و باید با رویکرد جهادی و کار هماهنگ و همه‌جانبه توسط همه دستگاه‌ها آن‌ها را حل کنیم. به تعبیر رهبر معظم انقلاب عبور از گردنه‌های دشوار بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست.

وی ادامه داد: معلمان به‌عنوان معماران آینده ایران اصلی‌ترین سرمایه اجتماعی کشور هستند. خود را نماینده آقای رئیس‌جمهور در جمع معلمان می‌دانم. ان‌شالله با کمک آن‌ها شان معلمان را بالاتر خواهیم برد.

صحرایی بیان کرد: از امروز که در این جایگاه در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستم، علاوه بر مسائل جاری، موضوع هویت اسلامی ایرانی را اصلی‌ترین وظیفه خود می‌دانم. بحث انقلاب و رسیدن به اهداف انقلاب مسیرش آموزش و‌ پرورش و معلمان هستند و معلمان هستند که این کشور را به اهداف خود خواهند رساند.

جذب 3 هزار و 200 سرباز‌معلم با رویکرد آموزشی و تربیتی

وی به موضوع تامین نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: به‌زودی 11 هزار نیروی خدمات سرایدار استخدام خواهیم کرد؛ همه تلاش‌مان این است که این جمعیت را بیشتر کنیم. 3 هزار و 200 سرباز معلم با رویکرد آموزشی و تربیتی خواهیم گرفت‌. کسانی که تاریخ اعزام‌شان تا 1 تیرماه است، می‌توانند به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند برای خدمت در جایگاه معلمی ثبت‌نام کنند.

برنامه ویژه صحرایی برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی/ مجوز جذب 11 هزار مربی پرورشی گرفته شده است/ آزمون دبیر برای 28 هزار نفر به‌زودی برگزار خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آزمون دبیری خواهیم داشت که این آزمون برای 28 هزار نفر به‌زودی برگزار خواهد شد. یک برنامه ویژه نیز برای جلوگیری از سونامی بازنشستگی داریم. معلمانی که دارای مدرک کارشناسی هستند و سن آن‌ها زیر 60 سال است، می‌توانند تا 60 سالگی خدمت خود را به آموزش و پرورش ادامه دهند البته با رعایت نکاتی که درباره خدمات پیشین آن‌ها وجود دارد. همچنین معلمانی که سن آن‌ها زیر 65 سال است و مدرک کارشناسی ارشد دارند، می‌توانند تا سن 65 سالگی خدمت کنند. طبیعتاً این اقدام در مدارس و استان‌هایی است که تراکم کلاسی‌شان بالاتر است و نیروی انسانی‌شان کمتر است. در مورد مربیان پرورشی نیز مجوز جذب 11 هزار نفر گرفته شده است که امیدواریم به زودی این اتفاق بیافتد.

وی اضافه کرد: اقدام جدید دیگر نیز واریز سرانه دانش‌آموزی به حساب مدارس برای اولین بار بود که سیاست راهبردی ما فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خواهد بود.

صحرایی درباره طرح تربیت تابستانه نیز گفت: 10 هزار مدرسه با اولویت مدارس دخترانه با همکاری نهادهای فرهنگی برای این طرح آماده‌سازی خواهد شد.

اولویت اول برای ما رضایت معلمان است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پانا مبنی بر اینکه یکی از برنامه‌های شما ساماندهی وضعیت بیمه‌ای معلمان است، لطفا بفرمایید تغییر وضعیت بیمه‌ای معلمان تا چه زمانی محقق می‌شود؟ اظهار کرد: بیمه معلمان تا تیرماه در قرارداد شرکت بیمه‌گر پیشین است. رضایت معلمان نسبت به این شرکت بیمه بررسی شده است. شرکت‌های دیگری نیز اعلام آمادگی کرده‌اند. اولویت اول برای ما رضایت معلمان است؛ هر شرکتی که بتواند خدمات بهتری ارائه دهد، با آن شرکت قرارداد خواهیم بست.

وی درباره ترمیم حقوق معلمان نیز بیان کرد: معضلات معیشت معلمان یک بار برای همیشه باید حل شود. رتبه‌بندی معلمان تاثیر خوبی در این زمینه داشت؛ اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی نیز کمک قابل توجهی به این موضوع خواهد کرد. موضوع رفاهیات که برای همه دستگاه‌ها وجود داشت اما برای معلمان کمتر دیده شده بود، با نگاه عدالت‌محور دولت سیزدهم، در دستور‌کار است.

هیچ مدرسه‌ای حق ندارد علی‌الحسابی بیش از قیمت مصوب دریافت کند

وزیر آموزش و پرورش در‌خصوص میزان شهریه مدارس غیردولتی نیز گفت: مطابق قانون عمل خواهیم کرد. مدارس غیردولتی قانونی دارند که مصوب مجلس است؛ هزینه‌های آن‌ها مطابق آیین‌نامه انتهای خرداد ‌اعلام می‌شود و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد علی‌الحسابی بیش از قیمت مصوب دریافت کند. اگر مدرسه‌ای بیش از قیمت مصوب، هزینه‌ای دریافت کند، حتما خلاف مقررات است و نهادهای نظارتی، نظارت می‌کنند. ما در کشور قریب به 18 هزار مدرسه غیردولتی داریم تعداد بسیار معدودی که به یک درصد هم نمی‌رسند، مرتکب تخلف می‌شوند. نباید سایر مدارسی که خدماتی با قیمت معقول و مناسب ارائه می‌دهند را نادیده بگیریم. این یک درصد زیر ذره‌بین آموزش و پرورش هستند و در برخورد با آن‌ها هیچ مسامحه‌ای نخواهیم داشت.

وی افزود:‌ تقویت مدارس دولتی نه تنها برنامه ماست بلکه وظیفه همه ماست که مدارس دولتی تقویت شود؛ به آن خواهیم پرداخت اما توجه داشته باشید که وضع امروز ظرف چند روز ایجاد نشده است و باید کمی حوصله به خرج داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار