رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش:

شهریه اضافی به خانواده‌ها عودت داده می‌شود

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است، تاکید کرد پیش‌ثبت‌نام دانش‌آموزان باید بر اساس شهریه سال قبل صورت پذیرد و شهریه اضافه‌ و خارج از ضوابط و مقررات سازمان که از خانواده‌ها گرفته شده باشد باید عودت داده شود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شهریه اضافی به خانواده‌ها عودت داده می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش؛ این روزها که زمان امتحان دانش‌آموزان و پیش‌ثبت‌نام مدارس است، فعالیت‌های مدارس غیردولتی از حیث عملکرد و روند ثبت‌نام و دریافت شهریه حائز اهمیت است. سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز در همین راستا، برنامه نظارت جامع و گسترده را در دستور کار خود قرار داده که در چند سطح این نظارت انجام می‌شود. در کنار این نظارت‌ها برنامه بازدید سرزده رئیس سازمان هم پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه بازدیدهای سرزده و دوره‌ای از مجتمع غیردولتی سوده بازدید کرد و درجریان روند فعالیت مجتمع و عملکرد آن قرار گرفت.

احمد محمودزاده ضمن بررسی شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه این مجتمع‌ با تعدادی از اولیا به طور تصادفی تماس گرفت و از روند پیش‌ثبت‌نام فرزندان آن‌ها در این مجتمع و شهریه پرداختی آن‌ها مطلع شد.

محمودزاده در خصوص این بازدید گفت: بازدید دوره‌ای و سرزده برای سال تحصیلی آینده را مدتی است آغاز کرده‌ایم و هدف، رصد فعالیت‌های مدارس غیردولتی به صورت کامل است که ضمن برجسته‌سازی اقدامات کیفی مثبت، جلوی اشتباهات احتمالی گرفته شود.

وی افزود: یکی از نکاتی که در بازرسی‌ها تاکید داریم، تفکیک شهریه مصوب و شهریه فوق برنامه است. مدارس باید برای شهریه‌ای که از خانواده‌ها دریافت می‌کنند، برنامه‌های مشخص و اجرا شده داشته باشند و به هیچ عنوان نباید وجوهی اضافه بر شهریه و خارج از ضوابط و مقررات دریافت کنند.

محمودزاده با بیان اینکه هنوز شهریه مدارس غیردولتی ابلاغ نشده است، افزود: وقتی شهریه ابلاغ نشده است، پیش‌ثبت‌نام باید بر اساس شهریه سال قبل صورت پذیرد و در همین راستا اعلام کرده‌ایم که شهریه اضافه‌ و خارج از ضوابط و مقررات سازمان که از خانواده‌ها گرفته شده باید عودت داده شود.

وی به جریمه 2 مدرسه که شهریه خارج از مصوبه برای سال آینده داشته‌اند، اشاره کرد و افزود: مدارس غیردولتی که شهریه اضافه از خانواده‌ها دریافت کنند ضمن اینکه باید شهریه‌های اضافی مازاد بر مصوبه را برگردانند در سال تحصیلی 1403-1402 افزایش شهریه نخواهند داشت و باید طبق شهریه سال قبل ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با متخلفین احتمالی و کسانی که در خصوص افزایش شهریه و مشوش کردن جوّ روانی جامعه تاثیرگذار باشند اعم از مسئولان مدرسه یا منطقه برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های خیرخواهانه و حمایتی این مجتمع در راستای تحت پوشش قرار دادن 1200 دانش‌آموز بی‌بضاعت و بدسرپرست، قدردانی کرده و تجلیل به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار