با ۱۶۷ رای موافق؛

نمایندگان مجلس به «صحرایی» اعتماد کردند

تهران (پانا) - جلسه بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صبح امروز سه‌شنبه 9 خرداد 1402 در صحن علنی مجلس برگزار و رضامراد صحرایی با 167 رای موافق، موفق به کسب رای اعتماد وکلای ملت، برای تصدی وزارت آموزش و پرورش شد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
نمایندگان مجلس به «صحرایی» اعتماد کردند

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، صلاحیت و برنامه‌های رضا مراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت. ‌نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان و دفاعیات وزیر پیشنهادی از برنامه‌ها، رضا‌مراد صحرایی را به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب کردند.

در نهایت ‌محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست نتیجه رأی نمایندگان به وزیر پیشنهادی را قرائت کرد که براساس آن نمایندگان مجلس با 167 رأی موافق، 86 رأی مخالف، 14 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع 269 نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه آموزش و پرورش را به صحرایی سپردند.

جزئیات جلسه رای اعتماد به رضامراد صحرایی در زیر بخوانید:

گزارش‌ کمیسیون آموزش مجلس درباره صلاحیت و برنامه‌های رضا‌مراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

نظرات موافقان و مخالفان

دفاعیات رضامراد صحرایی

محمدباقر قالیباف ‌بعد از رأی اعتماد مجلس به رضامراد صحرایی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش ضمن تبریک به وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: لازم می‌دانم چند نکته را خدمت ایشان یادآوری کنم تا به توقع مجلس در این نکات توجه شود؛ هم در صحبت‌های ایشان در اینجا و هم در کمیسیون‌ها شنیدیم ایشان خودشان نوع مدیریت و حکمرانی بر آموزش و پرورش را بزرگترین، مهمترین و اساسی‌ترین مشکل و چالش تشخیص داده‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما می‌بینیم این مشکل به دلایل مختلف در قریب 2 دهه گذشته در آموزش و پرورش به دلیل تغییراتی که در مدیریت و رأس این وزارتخانه اتفاق افتاده است، وجود داشته و اینگونه بوده است و این باعث شده است چالش‌های بزرگی برای ما ایجاد کند. یعنی اگر ما امروز اشکالاتی را در حوزه مسائل دینی، فرهنگی، علمی به ویژه در حوادثی که می‌بینیم، ریشه در این موضوع دارد.

وی اضافه کرد: حتی ما امروز در حوزه رشد و پیشرفت، در حوزه اقتصادی اگر دچار مشکل هستیم، به همین وزارتخانه مهم آموزش و پرورش باز‌می‌گردد، لذا ما از ایشان توقع‌مان این است که حتما به موضوع آموزش و پرورش به معنای معلم، مدرسه و دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن رکین آموزش در این حوزه توجه شود.

‌قالیباف ادامه داد: ما در مجلس آماده هر کمکی به ایشان هستیم، مجلس نشان داده که هم در رتبه‌بندی معلمان و هم در حمایت‌های پشتیبانی مالی، این مسائل ‌در اولویتش بوده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان با بیان اینکه امیدوارم علاوه بر توجه به رتبه‌بندی معلمان، ارتقای آموزشی و علمی معلمان نیز در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: آقای صحرایی، مجلس را برای تحول جدی و اساسی در مهمترین وزارتخانه کشور برای امروز و آینده کشور در کنار خود بداند، مخصوصاً اینکه انشاالله شاهد تأکید بر عرصه پرورش در آموزش و پرورش باشیم. برای ایشان در این مسئولیت سنگین ولی بسیار تاثیرگذار آرزوی موفقیت می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار