علی‌اکبر فرهنگی

مهم‌ترین ابزار دیپلماسی فرهنگی کتاب است

تهران (پانا) - علی‌اکبر فرهنگی با اشاره به اینکه کتاب یکی از محورها و ابزارهای اصلی دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌‌شود، گفت نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردمی خوبی روبه‌رو شد و این نمایشگاه از همان دقایق اولیه شروع نمایشگاه شاهد حضور قشرهای مختلف مردم بود.

کد مطلب: ۱۳۷۵۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین ابزار دیپلماسی فرهنگی کتاب است

علی‌اکبر فرهنگی؛ استاد دانشگاه با اشاره به اینکه برگزاری همه‌ساله نمایشگاه کتاب یک گام رو به‌ جلو برای رسیدن به قله‌های افتخار است، بیان کرد: این نمایشگاه همواره در جهت تر‌ویج افکار عمومی به فرهنگ مطالعه گام برداشته است. هرگاه نمایشگاه کتاب برای بازدیدکنندگان تسهیلات بیشتری در نظر بگیرد، شاهد حضور حداکثری مردم خواهیم بود.

وی درباره تاثیر نمایشگاه کتاب بر حوزه‌های مختلف جامعه افزود: نمایشگاه کتاب تهران امسال نسبت به سال‌های گذشته با استقبال مردمی خوبی روبه‌رو شد و از همان دقایق اولیه شروع نمایشگاه شاهد حضور قشرهای مختلف مردم بودیم. درواقع هر کسی با هر سلیقه، تفکر و دیدگاهی نیز از نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم دیدن کرد و در سایه‌سار آگاهی و معرفت کتاب پناه گرفت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه هر کتابی که تالیف می‌‌شود، نقشی موثر در آگاهی‌بخشی جامعه ایفا می‌‌کند، گفت: کتاب یکی از محورها و ابزارهای اصلی دیپلماسی فرهنگی محسوب می‌‌شود. کتاب در کنار سایر رسانه‌های دیگر تاثیر خود را روی مخاطب خواهد گذاشت. هرچند شبکه‌های اجتماعی بیشترین وقت مردم را بگیرد اما کسی که به کتاب علاقه دارد کار خودش را می‌‌کند و به نمایشگاه کتاب رفته و خرید می‌‌کند. باز هم تاکید می‌کنم با وجود نرم‌افزارهای مختلف تلفن همراه هنوز کتاب کاغذی جایگاه رفیع خود را در تر‌ویج افکار عمومی حفظ کرده است.

علی‌اکبر فرهنگی در پایان با اشاره به اینکه کتاب می‌‌تواند نقش بسیار سازنده‌ای در شکل‌گیری رفتارها و کردارهای شهروندان ایفا کند، به لزوم ترجمه آثار فارسی به دیگر زبان‌ها اشاره و اضافه کرد: باید در تر‌جمه کتاب‌های علوم انسانی به‌خصوص در حوزه کودک و نوجوان از زبان فارسی به زبان‌های زنده دنیا تلاش بیشتری کنیم و از مترجمانی که تبحر خاصی دارند، استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار