سیلاب در خراسان شمالی؛ شمار جانباختگان به 4 نفر رسید

تهران (پانا) - در پی وقوع بارش‌های رگباری در جنوب و جنوب شرق استان خراسان شمالی، از عصر روز گذشته مناطقی از شهرستان‌های اسفراین، شیروان و فاروج شاهد وقوع سیلاب‌های ناگهانی بود که تاکنون ۴۰۰ نفر دچار حادثه شده و ۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
سیلاب در خراسان شمالی؛ شمار جانباختگان به 4 نفر رسید

در پی وقوع سیلاب ناگهانی در جنوب و جنوب شرق استان خراسان شمالی، از عصر روز گذشته مناطقی از شهرستان‌های اسفراین، شیروان و فاروج درگیر سیلاب‌های ناگهانی شدند و تیم‌های امدادی هلال احمر در استان خراسان شمالی به مناطق حادثه اعزام شدند.

ابوالفضل محبان، مدیرعامل هلال‌احمر خراسان شمالی در تشریح اقدامات این جمعیت در کمک به سیل‌زدگان گفت: در یکی از روستاهای شهرستان اسفراین، خانواده‌ای در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که توسط تیم‌های اعزامی رهاسازی و نجات داده شدند. همچنین یک باب منزل مسکونی نیز از آب تخلیه شد.

وی افزود: در شهرستان شیروان نیز نواحی روستایی گلیان و استرخی درگیر سیلاب شد که متاسفانه یک دستگاه تراکتور اسیر جریان خروشان سیلاب شده و یک مرد و زن سرنشین تراکتور را با خود برده بود که پیکر هر دو نفر پیدا شد.

محبان ادامه داد: در شهرستان فاروج، سیلاب مهیبی روستای استاد را در نوردید که بر اثر آن، آب، برق و گاز روستا قطع شده و همچنین چندین دستگاه خودرو را با خود برد. پس از اعلام این حادثه نیز بلافاصله عملیات جست‌وجو آغاز شده است. متاسفانه تاکنون پیکر دو نفر در سیلاب پیدا شده اما براساس گفته‌های فرماندار شهرستان، بیش از ۱۲ دستگاه خودرو در این روستا اسیر جریان سیلاب شده اند. عملیات اسکان و تغذیه اضطراری این روستا انجام شده و در ساعت سه بامداد به پایان رسیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اعزام تیم‌های جست‌وجو و نجات، تیم واکنش سریع و تیم جست‌وجوی هوایی (پرنده بدون سرنشین) از مرکز استان به شهرستان فاروج گفت: با طلوع خورشید عملیات نهایی جست‌وجوی مفقودین آغاز می‌شود. تاکنون ۴۰۰ نفر در سیلاب استان خراسان شمالی دچار حادثه شده‌اند و ۸۴ امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر استان در قالب ۲۱ تیم عملیاتی در این عملیات مشغول امدادرسانی به مردم سیل زده بوده‌اند.

۱۵۵ نفر اسکان اضطراری پیدا کردند

9:20 - همچنین بابک محمودی سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی به ۲۴۱ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: ۲ استان، ۴ شهرستان و ۸ روستا نیاز به دریافت خدمات امداد‌ونجات پیدا کردند. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، به ۲۴۱ نفر امدادرسانی کردند و ۱۵۵ نفر را نیز اسکان اضطراری دادند. در سیل و آبگرفتگی اخیر، ۵ نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند.

این مقام مسئول با اشاره به این که ۱۷ تیم عملیاتی، در عملیات امداد و نجات جوی شرکت کردند، افزود: ۵۸ نفر از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر، آب تجمیع شده در ۱۶ واحد مسکونی را تخلیه کردند.

محمودی عنوان کرد: ۳۰ دستگاه چادر، ۲۴۰ تخته پتو، ۶۰ تخته موکت، ۳۰ ست ظروف، ۳۰ شعله والور و ۷۲ بسته غذایی، توزیع شد.

ادامه جست‌وجو برای پیدا کردن جانباختگان احتمالی حادثه سیلاب

10:20 - صارمی، مدیر کل هلال احمر خراسان شمالی گفت: جست و جوی امدادگران هلال احمر برای پیدا کردن افرادی که احتمالا جان خود را در سیلاب شب گذشته از دست داده باشند، ادامه دارد.

وی تاکید کرد: سیل شب گذشته در روستای استاد در فاروج تعدادی از خودروها را با خود به مناطق پایین دست برده بود که با گرفتن استعلام و صحبت با مالکان خودرو، آن ها اعلام کرده اند که بیرون از خودرو بوده و حالشان خوب است.

این مقام مسئول بیان کرد: در این حادثه دو نفر در فاروج و دو راکب تراکتور در روستای گلیان شیروان جان خود را از دست دادند؛ در روستای استاد برخی از منازل تا سقف دچار آبگرفتگی شدند و با تلاش امدادگران هلال احمر میان ۱۷ خانوار، چادر توزیع و به آن ها اسکان اضطراری داده شده اند.

آبرسانی سیار به روستای سیل زده در فاروج

11:00 - درتومی، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از آبرسانی سیار به روستای سیل زده استاد در شهرستان فاروج خبر داد و گفت: شدت سیلاب در روستای استاد در فاروج بوده که خسارت زیادی نیز به تاسیسات آب وارد کرده است.

وی با بیان اینکه آب این روستا در حال حاضر قطع است، افزود: اما با تانکر آب رسانی شده و این امر در حال ادامه است تا مشکل آب شرب مردم منطقه رفع شود.

علاوه بر آن سیل شب گذشته خسارت های زیادی را به تاسیسات و همچنین بخش کشاورزی این منطقه وارد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار