سامانه بارشی در راه ایران است

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با صدور هشدار ابرهای همرفتی برای برخی استان‌ها از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز چهارشنبه و بارش‌های شدید در برخی استان‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سامانه بارشی در راه ایران است

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 2 روز آینده در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل،‌ ارتفاعات البرز در شرق تهران،‌ سمنان،‌ جنوب کرمان و شمال و شرق سیستان و بلوچستان ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در نقاطی از اصفهان،‌ البرز،‌ قزوین و برخی مناطق غربی و شمالی تهران رگبار پراکنده روی می‌دهد.

به‌تدریج از اواخر وقت سه‌شنبه در جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی نیز ابرناکی، وزش باد شدید و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

طی 2 روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان وزش باد و نفوذ گردوخاک دور از انتظار نیست و تا روز سه‌شنبه در اکثر مناطق کشور به‌ویژه نوار شمالی روند افزایش نسبی دما حاکم است.

چهارشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور گستره بارش‌ها استان‌های واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از مرکز کشور را در بر می‌گیرد. روز پنجشنبه بارش در مناطق یاد شده تشدید می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار