در گفتگو با پانا:

فراز فاطمی: آینده ساپینتو به جام حذفی گره خورده است

استقلال شایسته گرفتن یک جام است/پرسپولیس شانس بیشتری برای بردن دربی دارد/همه باید به قهرمانی سرخپوشان احترام بگذارند

تهران (پانا) - بازیکن پیشین سرخابی‌ها معتقد است ساپینتو اگر می‌خواهد فصل آینده هم سرمربی استقلال بماند، باید بتواند قهرمانی جام حذفی را بگیرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
فراز فاطمی: آینده ساپینتو به جام حذفی گره خورده است

فراز فاطمی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به فینال جام حذفی اظهار داشت:«همیشه بازی دربی خودش حساسیت بالایی دارد. اما این دربی ویژه است و حتی حساس‌تر از بازی لیگ. آنجا سرنوشت قهرمانی هنوز مشخص نشده بود و دو تیم شانس کمی داشتند اما اینجا برنده بازی، برنده یک جام خواهد بود. دو تیم شرایط بسیار خوبی دارند و نتایج هفته‌های اخیرشان نشان دهنده آن است. ازنظر تاکتیکی و فنی تقریباً در یک سطح هستند. فوتبال خیلی خوب و تاکتیکی انجام می‌دهند.»

وی افزود: «تنها چیزی که می‌تواند برنده را تعیین کند، آرامش داشتن است. هر تیمی بتواند هیجان و حساسیت کاذب را از خودش دور کند، می‌تواند شرایط بهتری را رقم بزند. در این شرایط البته معتقدم پرسپولیس دست بالا را و آرامش بیشتری دارد. آن‌ها یک جام را بردند و تحت‌فشار هواداران خود نیستند. حساسیت این بازی برایشان کمتر از استقلال است.»

بازیکن پیشین سرخابی‌ها ادامه داد: «استقلال اما برخلاف رقیب سنتی خودش، نیاز مبرم به جام دارد. آن‌ها جام می‌خواهند و این آخرین فرصتشان است. باید دید روز بازی کدام تیم ازلحاظ روحی روانی آماده‌تر است. معتقدم اگر ساپینتو استرس و هیجان کاذب به بازیکنانش انتقال ندهد، آن‌ها راحت‌تر می‌توانند بازی کنند. شخصاً معتقدم که ساپینتو چون با هیجان و درگیری‌هایی که کنار زمین با داور چهارم و نیمکت حریفان ایجاد می‌کند،ممکن است تیمش را دچار مشکل کند. وگرنه ازلحاظ فوتبالی تیمی بازی‌های خوبی انجام داده است. بااین‌حال پرسپولیس توانسته این مدت هر حریفی را شکست بدهد. به‌خصوص در ۷ هفته پایانی لیگ که به هیچ تیمی رحم نکرد. اینجاست که آن‌ها آرامش بیشتری دارند و برای دبل کردن تلاش می‌کنند.»

فرار فاطمی گفت: «الان ۹۰ دقیقه پیش روی استقلال است تا اگر لیاقت گرفتن جام را دارد، به آن برسد. آن‌ها باید از جان‌مایه بگذارند و ثابت کنند که شایسته هستند. البته معتقدم آن‌ها شایستگی کسب حداقل یک جام را در این فصل دارند. من در هر دو تیم بازی کردم و برای من فرقی نمی‌کند کدام تیم برنده دربی و قهرمان شود. داور روز سختی خواهد داشت. باید خیلی با مدیریت بالا بازی را قضاوت کند تا به جاروجنجال کشیده نشود.»

وی تأکید کرد: «کار قشنگی که هوادار برای پرسپولیس تونل افتخار زد،جای تشکر و تقدیر دارد. چلسی رقیب سیتی است اما برای این تیم تونل افتخار زد. در اروپا مرسوم است. در فوتبال ما باید همه به قهرمانی پرسپولیس احترام بگذارند. باید یکسری مسائل را رعایت کنیم تا زیبایی فوتبال باعث جذب هوادار و کسانی که در حال رشد هستند، شود. باید بچه‌ها را با چنین مسائلی آشنا کنیم تا شیفته روح ورزش شوند. در کنار رقابت می‌شود، به همدیگر احترام گذاشت و برای کار همدیگر ارزش قائل بود. این فرهنگ‌سازی باید در فوتبال ما جا بیفتد.»

بازیکن پیشین سرخابی‌ها در پایان بابیان اینکه سرنوشت ساپینتو به قهرمانی حذفی بستگی دارد، افزود: «همه از یک مربی خارجی و حرفه‌ای انتظار موفقیت دارند. به‌خصوص در یک چنین فینالی. خودم هم توقع دارم بتواند خودش را نشان دهد. چه بخواهیم چه نخواهیم اگر بخواهد سال بعد هم‌روی نیمکت استقلال بنشیند، باید قهرمانی را بیاورد. سرنوشتش به این بازی گره‌خورده است. احتمال زیاد این بازی با ریسک کمتر و محتاطانه خواهد بود. دو تیم چون می‌دانند که در صورت باخت یک جام را از دست خواهند داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار