3 مرحله تست دیگر تا اخذ مجوز اولیه بهره‌برداری از قطار ملی مترو

تهران (پانا) - مدیر کارگروه طراحی و ساخت قطار ملی مترو در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن پروژه قطار ملی توضیحاتی ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۳۷۵۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
3 مرحله تست دیگر تا اخذ مجوز اولیه بهره‌برداری از قطار ملی مترو

سید کاظم طاهرزاده ضمن ارائه توضیحات فوق ، در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن این پروژه گفت: خوشبختانه تست‌های استاتیک قطار ملی مترو کلا به اتمام رسیده و تست‌های دینامیک آن نیز درحالت بی بار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. طی این تست‌ها در سرعتهای ۱۰تا ۸۰ کیلومتر، نیروی رانش وترمز در حالتهای ترمز پنوماتیک و ترمز بلندینگ به تناوب و به صورت هر ۱۰ کیلومتر افزایش انجام شده و ترمز ضدلغزش هم به خوبی امتحان خود را پس داده است . از طرفی شتاب رانش و شتاب ترمز در سرعتهای مختلف آزمایش شده و نمودار حاصل از تست های آن با استانداردهای جهانی مطابقت داشته است.

به گفته وی، خط ترمز هم در سرعتهای مختلف اندازه گیری شده است و این تست‌ها با بارگذاری های ۵ نفر در هر مترمربع و نیز ۸ نفر در هر متر مربع می بایست در سرعتهای ۲۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت تکرار شود. همچنین تست خروج از خط در سرعت مجاز به علاوه با ۱۰ درصد افزایش سرعت در مقاطع و قوسهای۴۰۰ و۶۰۰ و۸۰۰ متر و نیز خط مستقیم هم انجام خواهدشد. تست حرکت در شیب و بکسل قطار باردار ، تست های بعدی برای تکمیل این مرحله خواهد بود.

بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، طاهر زاده در پایان صحبت های خود با اشاره به تلاش جمعی از نهادهای ذیربط ، شرکت های دانش بنیان متعدد ، کارشناسان و مهندسان ایرانی و عوامل مختلف فنی و تخصصی برای به ثمر نشستن این پروژه ملی گفت: طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد ، یک فناوری پیشرفته را شامل می شود که امروز با یک عزم عمومی در حال نتیجه دادن بوده و در مرحله اخذ مجوز اولیه ، فقط ۳ مرحله تست دیگر باقی مانده که امیدواریم اوایل تابستان امسال ، آن تست ها نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و استاندارد های لازم اخذ شود تا فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو از همین امسال در شرکت واگن سازی تهران آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار