عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی اظهار کرد:

دکتر صحرایی یک فرد تحول‌خواه است؛ به خستگی‌ناپذیری دکتر صحرایی غبطه می‌خورم 

تهران (پانا)_ عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی و سردبیر نشریه تخصصی «رشد فناوری آموزشی» سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه دکتر صحرایی یک فرد تحول‌خواه است و این دقیقاً همان چیزی که نظام آموزش و پرورش ما به آن احتیاج دارد، بیان کرد ردی از ناپاکدستی، اشکالات مالی و اقتصادی در فعالیت‌های دکتر صحرایی دیده نمی‌شود که این مورد در کارنامه او و در طراز و سطح یک وزیر موضوع مهمی است. 

کد مطلب: ۱۳۷۵۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
دکتر صحرایی یک فرد تحول‌خواه است؛ به خستگی‌ناپذیری دکتر صحرایی غبطه می‌خورم 

دکتر مهدی واحدی با اشاره به معرفی دکتر رضامراد صحرایی، استاد تمام دانشگاه علامه طباطبائی برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شناختی که از ویژگی‌ها و توانمندی‌های دکتر صحرایی دارم و البته نکاتی که در برنامه پیشنهادی او به مجلس شورای اسلامی ارائه شده و تحول در آموزش و پرورش به‌صورت مشخص در آن نمایان است، نکاتی را برای آشنایی بیشتر برای عموم مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان می‌کنم.
وی ادامه داد: به‌عنوان کسی که هم رشته او علوم تربیتی است و ارتباطاتی با مجموعه آموزش و پرورش کشور دارم، نسبت به برنامه ارائه شده از سوی دکتر صحرایی برای وزارت آموزش و پرورش خیلی امیدواری وجود دارد.
دکتر صحرایی یک فرد تحول‌خواه است
واحدی تصریح کرد: اول اینکه دکتر صحرایی یک فرد تحول‌خواه است و این دقیقاً همان چیزی که نظام آموزش و پرورش ما به آن احتیاج دارد، هم از باب اینکه سند تحول بنیادین محقق شود چراکه تحقق و اجرای سند تحول، نیازمند فردی است که هم باور به تحول داشته باشد و هم خودش روحیه تحولی داشته باشد.
نگاه، فکر و شخصیت او استراتژیک و راهبردی است
وی اضافه کرد: دوم نگاه، فکر و شخصیت استراتژیک و راهبردی او است و وقتی سوابق، کارهای علمی، مدیریتی و اجرایی دکتر صحرایی را نگاه می‌کنیم، حقیقتاً به‌عنوان شخص و مدیری که نگاه جامع و استراتژیکی به مسائل دارد، کاملاً در آن‌ نمایان است.
سردبیر نشریه تخصصی رشد فناوری آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه دکتر صحرایی دارای تجربیات موفق مدیریتی هستند، افزود: فعالیت وی به‌عنوان مدیرکل آموزش عالی بنیاد شهید و ایثارگران کشور، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران، معاون دانشجویی و معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و همکاری با آقای دکتر حدادعادل و ریاست دانشگاه فرهنگیان در این مدت کوتاه، منشاء آثار پربرکتی است و به همین دلیل هر کدام از صفحات مدیریتی دکتر صحرایی را که ورق می‌زنیم، حقیقتاً در آن نکات آموختنی برای مدیران و مسئولان می‌بینیم.
استاد تمام بودن دکتر صحرایی در این سن و سال، نشان‌دهنده توانایی و اهتمام علمی او است
وی اظهار کرد: دکتر صحرایی دارای تجارب ارزشمند تعلیم و تربیتی نیز هستند، یعنی فردی است که هم نظام آموزش و پرورش کشور را به معنای چند سال تدریس به عنوان معلم تجربه کرده است و هم سال‌ها در نظام آموزشی و دانشگاه به عنوان عضو هیئت علمی سابقه دارد.
واحدی یادآور شد: دکتر صحرایی در یک سن نسبتاً جوان موفق شده است در یک دانشگاه طراز اول کشور، درجه استاد تمامی را کسب کند که این واقعا مسئله ارزشمندی است و اگر ما در بین استاد‌تمام‌های کشور جستجو کنیم، می‌بنیم اینکه فردی در سنین دکتر صحرایی استاد تمام شده است آن هم در دانشگاهی که در زمینه موضوع ارتقای استادان بسیار سخت‌گیر است؛ نشان‌دهنده توانایی و اهتمام علمی او است.
دکتر صحرایی یک فرد انقلابی و ولایی است
وی با اشاره به اینکه دکتر صحرایی در سایر حوزه‌های مهم نیز دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است، گفت: از جمله اینکه، یک فرد انقلابی و ولایی هستند. ضمن‌آنکه بنده به اندازه‌ای وی را می‌شناسم به‌طوری‌که از عمق جان، واقعاً یک فرد مؤمن به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مطیع ولایت مطلقه فقیه است و این موارد را به دلیل ارتباطاتی که به‌صورت مداوم با او دارم، کاملاً دیده‌ام و حس کرده‌ام.
ردی از ناپاکدستی، اشکالات مالی و اقتصادی در فعالیت دکتر صحرایی دیده نمی‌شود
عضو هیئت علمی گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی دکتر صحرایی را فردی پاکدست دانست و اذعان کرد: در جاهای مختلفی که خدمت کرده‌اند، خدای نکرده ردی از ناپاکدستی، اشکالات مالی و اقتصادی دیده نمی‌شود که این مورد در کارنامه او و در طراز و سطح یک وزیر موضوع مهمی است. ضمن‌آنکه در کنار این پاکدستی، خود او و خانواده‌شان زندگی ساده‌ای دارند.
به خستگی‌ناپذیری دکتر صحرایی غبطه می‌خورم
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بارز دکتر صحرایی که خود من به‌عنوان مسئول کوچکی در دانشگاه علامه طباطبائی به آن غبطه می‌خورم، خستگی‌ناپذیری او است، افزود: انرژی و توان دوندگی دکتر صحرایی را در کمتر مدیری می‌بینم. به یاد دارم که وی تعبیری را به کار می‌بردند که می گفت: «وقتی در مجموعه‌ای یا سازمانی وارد می‌شوم این طور نیست که فرد یا افرادی را کنار بگذارم، بلکه من می‌دوم و هر کسی توانست با من ادامه می‌دهد و هر کسی هم که نتوانست؛ خودش از این مجموعه و دایره خارج می‌شود.
واحدی تأکید کرد: این خستگی‌ناپذیری و دوندگی فراوان دکتر صحرایی طی یک سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان و حتی در ایام سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، کاملاً خود را نشان داد و مشخص کرد که وی چقدر انگیزه دارد و خستگی‌ناپذیر و تلاش‌گر است.
امیدوارم مجلس به دکتر صحرایی رأی اعتمادی خوبی بدهد
این استاد دانشگاه علامه طباطبائی اظهار امیدواری کرد که دکتر صحرایی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتمادی خوبی بگیرد و گفت: این را فقط به این دلیل که رشته‌، حوزه تعلقات و کارهایم مرتبط با آموزش و پرورش است، نمی‌گویم بله واقعاً اعتقاد دارم که مهم‌ترین وزارتخانه کشور، وزارت آموزش و پرورش است، چون انسان تربیت می‌ک ند.
آموزش و پرورش نیاز به مدیری دارد که فهم درستی از این نهاد مهم داشته باشد

وی با شاره به اینکه تربیت انسان کار خدایی و خدای متعال مربی عالم است و به‌نوعی نظام تعلیم و تربیت مربی‌گری می‌کند، افزود: به همین دلیل وزارت‌خانه بسیار مهم آموزش و پرورش نیاز به مدیری دارد که فهم درستی از این نهاد مهم داشته باشد. در واقع باید وزیری در رأس این وزارتخانه قرار بگیرد که اراده لازم برای تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی را که برخی از آن‌ها متبلور در سند تحویل بنیادین آموزش و پرورش آمده، داشته باشد.
دکتر صحرایی را صاحب لیاقت و کفایت لازم برای وزارت آموزش و پرورش می‌دانم
واحدی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی که شناخت کمتری نسبت به دکتر صحرایی داشته و یا دوست دارند با شخصیت او بیشتر آشنا شوند، اظهار کرد: از یک طرف به‌عنوان کسی که چند سالی است دکتر صحرایی را می‌شناسم و از طرف دیگر به دلیل عضویت در هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی و همکار بودن با وی و ارتباطاتی که در دانشگاه و آموزش و پرورش دارم، آقای دکتر صحرایی را صاحب لیاقت و کفایت لازم برای وزارت آموزش و پرورش می‌دانم و از نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی درخواست دارم، رأی خوبی به او بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار