انیمیشن «گنج اژدها» مهمان آلمانی‌ها شد

تهران (پانا) - انیمیشن سینمایی «گنج اژدها» به جشنواره انیمیشن اشتوتگارت آلمان راه پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۵۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
انیمیشن «گنج اژدها» مهمان آلمانی‌ها شد

«گنج اژدها» به کارگردانی اشکان رهگذر در بخش انیمیشن‌های در حال ساخت (Work in Progress) جشنواره انیمیشن اشتوتگارت ITFS آلمان راه پیدا کرد.

این بخش از جشنواره به پروژه‌های انیمیشنی منتخبی می‌پردازد که در مراحل مختلف تولید از «ایده» تا «ساخت» قرار دارند. کارگردانان و تهیه‌کنندگان اولین بخش‌های پروژه‌هایشان را در این جشنواره ارائه می‌دهند.

جشنواره انیمیشن اشتوتگارت یکی از معتبرترین جشنواره‌های انیمیشن در جهان است که هر ساله در شهر اشتوتگارت آلمان برگزار می‌شود. این جشنواره که با نام رسمی "Festival of Animated Film Stuttgart" شناخته می‌شود، از سال 1982 برگزار می‌شود و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های انیمیشن در جهان شناخته می‌شود. این جشنواره در تاریخ 25 الی 30 آپریل 2023 مصادف با 5 الی 10 اردیبهشت 1402 برگزار می‌شود.

«گنج اژدها» بر اساس قصه افسانه‌ای در استودیو هورخش با مشارکت میستیک هوس (Mystic house) کانادا در حال تولید است. این انیمیشن سینمایی پیش از این به بخش میفاپیچز جشنواره بین‌المللی انیمیشن انسی فرانسه 2022 راه یافته بود.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است که؛ «سایه دختری ۸ ساله است که برای نجات روستای مادر بزرگش از خشکسالی راهی یافتن گنج اژدها می‌شود ولی نمی‌داند که گنج واقعی آب است که باید دوباره در قنات‌های خشک شده روستا جاری شود.»

آرمان رهگذر، تهیه‌کننده این پروژه است. اشکان رهگذر و آیدا نوشالی نیز به طور مشترک فیلمنامه «گنج اژدها» را به نگارش درآورده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار