معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

باید نهادینه‌کردن ورزش را از دوران مدرسه آغاز کنیم

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه هدف از برگزاری طرح دختران آفتاب ایران را تلاش در جهت توسعه ورزش دانش‌آموزی در مدارس شبانه‌روزی و عشایری دخترانه عنوان و ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بتواند در راستای نهادینه کردن فرهنگ ورزش کردن در بین دختران دانش‌آموز جوامع روستایی و عشایری تاثیرگذار باشد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد
باید نهادینه‌کردن ورزش را از دوران مدرسه آغاز کنیم

علی امرایی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه در آئین افتتاح جشنواره فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران در مدرسه دخترانه شبانه‌روزی گلچین اسلام‌آباد غرب، با بیان اینکه طرح دختران آفتاب ایران، یک طرح فرهنگی، ورزشی مشترک بین آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با مواد مخدر است، افزود: این برنامه، ورزشکار بار آوردن دختران دانش‌آموز را در مناطق عشایری، کوچ‌نشین و مناطق محروم دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال به صورت پایلوت این طرح در یکی از مدارس شبانه‌روزی استان اجرا می‌شود، گفت: قرار شده در صورت موفق بودن طرح، سال آینده طرح در سطح مدارس بیشتری اجرایی شود.

امرایی ادامه داد: طرح دختران آفتاب ایران در چند محور برنامه‌ریزی شده که یک محور آن به ورزش همگانی دانش‌آموزی اختصاص دارد و برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی و بازی‌های بومی محلی را شامل می‌شود. محور دیگر طرح هم به هدایت دانش‌آموزان مستعد به پایگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان جهت استعدادیابی در رشته‌های هدف اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدارس باید نهادینه کردن ورزش را در بین دانش‌آموزان در برنامه خود بگذارند و با ایجاد علاقه و انگیزه، دانش‌آموزان را به ورزش در ساعات پس از مدرسه علاقمند کنند.

امرایی یادآور شد: در دنیای امروز دانش‌آموزان همچون دیگر اقشار جامعه درگیر فضای مجازی شده و بیشترین اوقات خود را در این فضا می‌گذرانند که این موضوع بی تحرکی و چاقی را برای آنان به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار