اوجی: افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت نیست

تهران (پانا) - وزیر نفت شایعه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۰۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اوجی: افزایش قیمت بنزین در دستورکار دولت نیست

جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در چند هفته گذشته مذاکراتی بین اعضای اوپک پلاس بود که خوشبختانه نظر همه اعضا ‌بر این بود که برای جلوگیری از افت قیمت نفت به میزان 1 میلیون و 650 هزار بشکه در سال 2023 کاهش تولید داشته باشند که این مصوبه در اجلاس وزارتی و در جلسه اوپک پلاس که وزرا حضور دارند، این مصوبه نهایی می‌شود.

‌وی با بیان اینکه‌ این مصوبه تقریبا 8 تا 10 درصد قیمت نهایی نفت را افزایش داد، خاطرنشان کرد:‌ با وجود تلاش‌های آمریکا برای مجاب کردن اعضا اوپک پلاس برای افزایش تولید ولی در نهایت تمامی اعضا نظراشان بر این نبود و جمهوری اسلامی نیز نظرش بر این بود که کاهش تولید اتفاق بیفتد. در این مسیر یک همدلی خوبی بین ایران، عراق، عربستان، کویت و روسیه برقرار است.

اوجی همچنین گفت: اولین مجتمع جمع‌آوری گازهای همراه در هفته‌های آینده با نام مجتمع گاز منطقه هویزه به بهره‌برداری خواهد رسید که روزانه 250 میلیون فوت مکعب گاز از میادین غرب کارون از میادین نفتی آزادگان جنوبی، یادآوران و یاران در این پالایشگاه گازی تبدیل به ارزش افزوده می‌شود و گاز متان آن به شبکه سراسری داده می‌شود و علاوه بر این خوراک صنایع پتروشیمی بندر امام خمینی می‌شود.

وی تصریح کرد: بارها و بارها تاکید کرده‌ام‌، هیچگونه افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت و مجلس نیست.

وزیر نفت ادامه داد:‌ سال گذشته اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفتند 2 میلیون بشکه کاهش تولید داشته باشیم تا قیمت نفت متعادل شود، هفته گذشته با مشارکت فعال ایران در اوپک پلاس مصوب شد که 1.650.000 بشکه دیگر تولید نفت کاهش یابد. این مساله باعث افزایش قیمت در همین هفته جاری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار