کناره‌گیری اوکراین از رقابت با روسیه در انتخابی المپیک

تهران (پانا) - ورزشکاران اوکراینی در مسابقات انتخابی بازی‌های المپیک که روس‌ها حضور داشته باشند شرکت نخواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۹۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد
کناره‌گیری اوکراین از رقابت با روسیه در انتخابی المپیک

به گزارش ایسنا، کمیته اجرایی IOC روز سه شنبه توصیه کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس به عنوان ورزشکاران بی طرف در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

اولگ نمچینوف وزیر دولت که عضو کمیته اجرایی کمیته ملی المپیک اوکراین نیز است در واکنش به این موضوع گفت: ورزشکاران اوکراینی از شرکت در مسابقات انتخابی بازیهای المپیک که در آن ورزشکاران روسیه باشند خودداری خواهند کرد.

رقابت‌های انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۲۴ به زودی در رشته های مختلف برگزار می‌شود و اکنون این مسئله به یک چالش بزرگ برای کمیته بین‌المللی المپیک تبدیل شده است.

نمچینوف گفت: ما تصمیم گرفتیم که فقط در مسابقات انتخابی که روسیه حضور ندارد شرکت کنیم.

پیش از این، توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) ابراز امیدواری کرد که در صورت حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس، اوکراین بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس را تحریم نکند.

کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) روز سه‌شنبه توصیه کرد که ورزشکاران روسیه و بلاروس به عنوان ورزشکاران بی‌طرف در مسابقات بین‌المللی از جمله بازیهای المپیک شرکت کنند.

پیش از این اولها سالادوخا، ژان بلنیوک و استانیسلاو هورونا، دارندگان مدال المپیک در تاریخ اوکراین به توماس باخ، رییس کمیته بین‌المللی المپیک نامه نوشتند که ورزشکاران روسیه و بلاروس باید از حضور در المپیک پاریس ۲۰۲۴ محروم شوند و در صورت حضور روس ها در المپیک شرکت نخواهند کرد.

در بیانیه کمیته بین‌المللی المپیک آمده است: در مورد شرکت ورزشکاران روس و بلاروسی در بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ هنوز به طور قطع تصمیم گیری نشده است. IOC صراحتاً این حق را برای خود محفوظ می دارد که در زمان مناسب در مورد شرکت ورزشکاران این دو کشور تصمیم‌گیری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار