بیش از 900 نفر از روستای دهسلم نهبندان بازدید کردند

بیرجند (پانا) - مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی خبر داد از 15 اسفندماه تا پایان روز ششم فروردین‌ماه، 905 نفر از روستای هدف گردشگری دهسلم و ریگ یلان بازدید و از جاذبه‌های آن بهره بردند.

کد مطلب: ۱۳۵۹۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 900 نفر از روستای دهسلم نهبندان بازدید کردند

زهرا رضایی ملکوتی اظهار کرد: در این مدت طوفان شدیدی را نیز در منطقه شاهد بودیم و همین موضوع بر میزان گردشگران تأثیر گذاشت.

مدیر پایگاه میراث جهانی بیابان لوت خراسان جنوبی با بیان اینکه در برخی از روزها تنها بین 30 تا 40 نفر و در روزهای اخیر حتی تا 120نفر نیز گردشگر از ریگ یلان و روستای دهسلم داشتیم، ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که برای نوروز 1402 افتاد بحث ساماندهی فروشنده‌های دوره‌گرد در دهسلم بود.

رضایی ملکوتی اظهار کرد: در این راستا یک چادر فروش صنایع‌دستی در روستای دهسلم برپا کردیم و از فروشنده‌های دوره‌گرد خواستیم کالا و محصول خود را در این چادر به فروش برسانند.

وی در مورد زمان و فصل گردشگری در دهسلم و ریگ یلان گفت: فصل گردشگری در این منطقه نهایت تا پایان اردیبهشت‌ماه است و بعدازآن به‌واسطه شدت گرمای هوا گردشگری نداریم.

رضایی ملکوتی با تأکید بر اینکه بعد از اردیبهشت‌ماه علاوه بر گرمای هوا، بادهای 120 روز نیز مانع دیگری برای گردشگری ایجاد می‌کند، بیان کرد: مجدد از آبان ماه با کاهش دمای هوا، شاهد ورود گردشگر به روستای زیبای دهسلم و ریگ یلان هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار