بیش از ۳۷ هزار ماموریت اورژانس توسط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور صورت گرفت

نیشابور (پانا) - سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت طی سال ۱۴۰۱ ، ۳۷ هزار و ۴۷۶ ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۳۷ هزار ماموریت اورژانس توسط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور صورت گرفت

به گزارش ایرنا، محمد شورورزی عنوان کرد: از این میزان ماموریت، ۹ هزار و ۹۴۳ مورد مرتبط با حوادث ترافیکی و ۲۷ هزار و ۵۳۳ مورد حوادث غیرترافیکی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور انجام شده است.

وی ادامه داد: در قالب امدادرسانی حوادث ترافیکی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی نیشابور طی سال گذشته، ۱۸ هزار و ۱۲۲ ماموریت در مناطق جاده‌ای و ۹ هزار و ۴۱۱ مورد در مناطق شهری انجام شده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: همچنین طی سال گذشته ۲ هزار و ۶۴۳ مصدوم در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در محل حادثه درمان شدند.

شورورزی افزود: همچنین در این بازه زمانی ۱۵ هزار و ۶۵۲ مصدوم از طریق اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور منتقل شدند.

وی اضافه کرد: طی سال گذشته ۴۹۹ ماموریت اورژانس مربوط به بیماران کرونایی و ۲ هزار و ۷۰۴ از ماموریت‌ها مربوط به سایر بیماری‌ها بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی نیشابور گفت: سال گذشته ۱۹۳ هزار و ۴۶۱ تماس با اورژانس حوادث و فوریت های پزشکی این شهرستان برقرار شده است که از این میزان ۲۸ هزار و ۴۶۱ تماس منجر به ماموریت شده و از این میزان ۳۸ تماس منجر به ماموریت کاذب و دروغی شده است.

شورورزی افزود: همچنین ۱۰ هزار و ۴۴۰ مورد از این تماس ها مزاحمی و ۱۲ هزار و ۳۸۳ تماس مشاوره ای بوده است.

مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ۳۳ پایگاه عملیاتی شامل ۱۱ شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، سه پایگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن سه شهرستان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به مردم شریف نیشابور و زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار