رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

تورهای رایگان برای گردشگران در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس گردشگری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در ایام نوروز برخی تورهای گردشگری رایگان است درباره تمام اقداماتی که در شهر تهران برای پذیرایی از گردشگران انجام شده است توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تورهای رایگان برای گردشگران در پایتخت

امیر قاسمی در گفت و گو با پانا اظهار داشت: «یکی از نکات خیلی مهمی که در شهرداری تهران وجود دارد و ما هم در شهرداری از آن بی‌نصیب نیستیم این است که تقریبا حدود ۷۰ موزه داریم که در این ایام نوروز آنها را فعال کردیم و با اجرای برنامه داخل مجموعه موزه ها خصوصا در ایام نوروز که مسافرین در شهر تهران هستند و ماه مبارک رمضان است با دستور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و دبیر شورای سیاست گذاری موزه ها، ساعت فعالیت موزه ها را تا ۱۰ شب افزایش دادیم که این یک اتفاق جدید است. دقیقا ما می خواهیم تهران را به عنوان مقصد نهایی گردشگران تبدیل کنیم.»

وی افزود: «امسال به طور ویژه، شهر را آرایش دادیم. در قالب تهران زیبا، تمامی مکان های گردشگری شهر را به همه معرفی کردیم، اعدادی را در این تابلوها در اختیار شهروندان و مسافرین قرار دادیم، اگر آن را به شماره ای که مشخص شده پیامک دهند بلافاصله لینک مجموعه مد نظر آنها برایشان ارسال خواهد شد. با ورود مردم شریف به این لینک ها اطلاعات مجموعه، ساعات بازدید و موارد دیگر برای شهروندان قابل رویت است. این لینک ها به اپلیکیشن هایی مانند نشان و بلد وصل است که بتوانند راهبری کنند و به سمت مقصدی که این مکان ها است بروند. این تابلوها برای شهر تهران درآمدزا است. ما این تابلوها را اجاره می دهیم و در قبال آن شهر را اداره می کنیم ولی شهردار تهران از این هزینه ها گذشت.»

قاسمی درباره نحوه استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: «امسال در ۹۰ نقطه شهر تهران ایستگاه اطلاع‌رسانی و استقبال داریم. در ۱۱ غرفه که در ورودی شهر واقع شده اند مانند پایانه، راه آهن، مبدا ورودی اتوبان کرج و قم از همکاران ما مستقر هستند و به مسافرانی که به شهر تهران می آیند، بسته نوروزی تقدیم می کنند.»

تورهای گردشگری شهر تهران رایگان است

وی درباره محتواهای بسته‌های نوروزی گفت: «نقشه شهر تهران در این بسته ها کار بسیار سختی بود که انجام دادیم ولی به طور کلی، داخل این نقشه تمام مکان های گردشگری شهر تهران دیده می شود. همچنین بروشور تورهای گردشگری، نیم روزه گردشگری و پیاده وجود دارد که به صورت رایگان انجام می شود. همچنین در مسیر گردشگری، لیدرهایی مستقر شده‌اند که با کاور، کلاه و شال مخصوص و کارت شناسایی حضور دارند. شهروندان می توانند به این لیدرها مراجعه کنند. ما مسافران گردشگر را در گروه های ۲۰ نفره در جهت آشنایی شهر به گردش خواهیم برد. باید این احساس به وجود بیاید که شهر تهران غرق در مکان های گردشگری است.»

ما امسال شعار مهار تورم را اجرایی کردیم

قاسمی درباره اجرایی سازی شعار سال، مهار تورم تصریح کرد: «شهردار شهر تهران به نکته ای اشاره می کنند در بحث گردشگری آسان و ارزان، امسال نیز مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) شعار سال را برحسب مهار تورم قرار داده‌اند. کاری که ما در این زمینه انجام دادیم این بود که از محل تفاهم نامه هایی که با مجموعه ها داشتیم تخفیف هایی را گرفتیم و این تخفیف ها را به شهروندان تقدیم کردیم که از ۳۰ درصد تا ۱۰۰ درصد تخفیف داریم که شامل موزه ها، توچال و شهربازی ها می شود.»

وی افزود: «در مجموعه شهر تهران بخشی به نام ایران فان را ارائه دادیم که در کنار مجموعه های ارزنده و خاص و در قالب پارک های موزه ای است. بن های ۵۰ هزار تومانی برای هر نفر قرار دادیم که می توانند وارد سایت شوند که ضمن هر بار خرید بلیط در گردش، می توانند از این بن‌ها استفاده کنند.»

قاسمی درباره نحوه اهدای این بسته ها گفت: «بسته ها را در هنگام ورود به شهر یا ایستگاه های اطلاع رسانی در مکان های پرتردد به مردم تقدیم می کنیم. تمام این اقدامات در جهت رخ دادن اتفاق خوب است و می خواهیم در هنگام تعطیلی جاده های خروجی تهران قفل نشود، زیرا شهر تهران شهری پر از مکان های دیدنی است.»

وی درباره اقدام نوین در جهت آشنایی مسافرین با مکان های مختلف تهران گفت: «اقدامی که در سال جدید انجام دادیم این است که هر روز صبح در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه، کلیپ های یک دقیقه ای به نام تهران‌نما پخش می شود که این از اقدامات ما در جهت معرفی شهر تهران است. در حال تلاشیم تا این اتفاق در پایانه ها نیز رخ دهد بدین صورت که اتوبوس های در حال حرکت به سمت تهران یک ساعت قبل از رسیدن به شهر از تلویزیون ها تهران نما شروع به پخش می کند تا مردم با مکان های شهر تهران آشنا شوند‌. همچنین سامانه مشاوره ای راه اندازی کردیم. ۱۰ نفر از لیدرهای فرهنگی و گردشگری ماهر، هر روز در ستاد گردشگری شهر تهران از ۹ صبح تا ۹ شب مشاوره گردشگری می دهند. امسال به غیر از مشاوره گردشگری درباره مراکز درمانی مشاوره می دهیم.»

وی درباره نحوه استفاده شهروندان از تورهای گردشگری و اطلاع از اقدامات گردشگری شهرداری تهران اظهار کرد: «در شهر تهران سامانه گردشگری شهرداری تهران در اختیارمان قرار گرفته که آدرس آن visit.tehran.ir است که تمام مکان های گردشگری در این سامانه معرفی شده اند. در کنار آن، همه پروسه ها برای اطلاع رسانی جهت‌ثبت نام تور، طرح ها و برنامه های جدید، بارگذاری می شود.»

وی ادامه داد: «نکته مهم این است که باید ایران یکی از کشورهای گردشگر پذیر باشد، اما در کتاب های درسی موضوعی درباره گردشگری بیان نشده که درباره همین موضوع، وزیر آموزش و پرورش تصمیم گرفتند بررسی کنند و گردشگری را در کتاب های درسی بگنجانند. می خواهیم بچه ها را درگیر موضوعات گردشگری و ماه مبارک رمضان کنیم. این ستاد زیر نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران است که یک پای رویکرد همه ما در حوزه اجتماعی است، بنابراین توانستیم کتابچه ای را ارائه دهیم به نام «تهران، مقصد گردشگری» که این را در غرفه های خود قرار دادیم‌ و به کودکان اهدا می شود. این کتابچه شامل موضوعات کودکانه ای است تا آنها بتوانند از این کتابچه ها استفاده کنند.»

قاسمی درباره تورهای گردشگری رایگانی که شروع به کار کردند، گفت: «از شب اول ماه مبارک رمضان تور رایگان در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار کردیم که هر روز ساعت ۱۵، شهروندان را در مکان های گردشگری منطقه ۲۰ و شهرری می برند و مجددا به حرم برمی گردانند و افطار نیز مهمان حرم هستند. تور دیگر که از ساعت ۷ شب در محله بوستان آب و آتش مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد آغاز می شود، به سمت برج میلاد و بعد به سمت برج آزادی که تا ساعت ۱۲ شب اتوبوس ها، مسافران را به صورت رایگان می برند.»

وی درباره تور دوچرخه سواری گفت: «تور دوچرخه ای ارائه دادیم که با شعار تهران بی دود در دو منطقه به طور ویژه هر روز برگزار می شود و در سایر مناطق هم در تلاشیم تا انجام شود. در شهر زیرزمینی( مترو) ما تبلیغات تهران نما را انجام می دهیم. در ایستگاه شهید بهشتی عکس کاریکاتورهای گردشگری داریم که مسابقاتی نیز برگزار کرده بودیم که از ۱۵ اسفند تا ۳۱ فروردین، ایستگاه شهید بهشتی همچنان این فعالیت خود را ادامه می‌دهد.»

دانش آموز خبرنگار: سارا بتولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار