گشایش میدان جدید میوه و تره بار ساری بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی

ساری (پانا) - میدان بار جدید میوه و تره بار ساری در آیینی که صبح امروز یکشنبه با حضور فرماندار ساری و شماری دیگر از مسئولان استانی برگزار شد، به‌طور رسمی گشایش یافت و فعالیت تجاری و اقتصادی خود را آغاز کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
گشایش میدان جدید میوه و تره بار ساری بعد از ۱۵ سال بلاتکلیفی

به گزارش خبرنگار پانا؛ میدان جدید میوه و تره بار ساری که پس از ۱۵ سال وقفه نیمه کاره رها شده بود با همت دولت مردمی و ایران قوی سیزدهم آیت الله رئیسی در ایام الله دهه فجر سال گذشته تکمیل و افتتاح شد و کار انتقال حجره داران به این پایانه میوه و تره بار نیز طبق وعده داده شده، امروز ششم فروردین ماه انجام شد تا این مرکز به قطب مهم فعالیت های تجاری و اقتصادی در سطح استان تبدیل شود.

پس از سال ها میدان جدید میوه و تره‌بار ساری که به علت تعلل پیمانکاران وقت، نیمه کاره به حال خود رها شده بود، نماینده عالی دولت سیزدهم در شهرستان ساری ۲۶ دی ماه ۱۴۰۱ در یک اقدام عملی دفتر محل کار خود را به این پایانه منتقل کرد تا علاوه بر تسریع در روند تکمیل، این طرح در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تکمیل شود که البته این اقدام نماینده عالی دولت در ساری نتیجه داد و طرح در زمان موعود تکمیل شد.

با این حال در آیین افتتاح طرح تکمیل میدان جدید میوه و تره بار ساری که بهمن ماه سال گذشته با حضور استاندار مازندران و شماری دیگر از مسئولان استانی در محل این پایانه برگزار شده بود، فرماندار ساری و دیگر متولیان امر قول دادند که تا ششم فرودرین امسال با واگذاری حجره ها، میدان قدیم میوه و تره بار ساری تعطیل و به مکان جدید که در کیلومتر پنج جاده ساری به قایم شهر واقع شده است منتقل شود و اکنون وعده صادق دولت مردم سیزدهم محقق شد و با تعطیلی میدان بار قدیم، فعالیت های تجاری و اقتصادی در میدان بار جدید ساری ازسر گرفته شد.

جانمایی میدان میوه و تره بار جدید ساری در مسیر جاده ساری به قائمشهر انجام شد و از سال ۸۶ تاکنون با توجه به اینکه چندین پیمانکار مسوولیت اجرایی ساخت این مکان را بر عهده گرفته بودند اما هر کدام از آنها بنا به دلایلی موفق به اجرای کامل تعهدات خود نشدند.

عملیات اجرایی احداث میدان میوه و تره بار ساری از ۱۵ سال پیش در ۲۱ هکتار زمین در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر آغاز شد که نسبت به میدان فعلی حدود ۱۹ هکتار مساحت بیشتری دارد. میدان جدید میوه و تره بار ساری ۱۵۵ غرفه دارد که نسبت به میدان قدیم تعداد غرفه ها ۳۰ درصد افزایش یافته است. از سال ۸۶ که عملیات اجرایی احداث میدان میوه و تره بار ساری آغاز شد مسئولان وقت در ارتباط با افتتاح این طرح وعده های مختلفی دادند که هیچکدام از آنها محقق نشده بود اما با همت دولت مردمی سیزدهم و پیگیری های مستمر فرماندار ساری اکنون این طرح بزرگ اقتصادی در مرکز مازندران افتتاح و به طور رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

میدان قدیم میوه و تره بار ساری در کمربندی شمالی این شهر و در یکی از مسیرهای پرتردد شهرستان واقع شده بود که این امر علاوه بر نارضایتی عمومی، ترافیک و سر و صدای زیاد کامیون داران را به همراه داشت و همین موضوع باعث شد تا مسوولان وقت به فکر جانمایی برای انتقال میدان میوه و تره بار به مکانی جدیدی باشند.

فرماندار شهرستان ساری در آئین افتتاح رسمی و از سرگیری فعالیت تجاری و اقتصادی در محل میدان بار جدیده میوه و تره بار ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این پایانه با همت دولت مردمی سیزدهم و سهامداران، هیات مدیره و پیمانکاران پس از ۱۵ سال وقفه تکمیل و امروز شاهد افتتاح رسمی آن هستیم.

محمدعلی نوبخت افزود: این پروژه که در ابتدای دولت سیزدهم ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اکنون با پیگیری های صورت گرفته به ۱۰۰ درصد رسیده است.

نوبخت گفت: قرعه کشی بابت تحویل حجره‌ها بین سهامداران انجام شد تا کار انتقال میدان بار جدید میوه و تره بار ساری به سهولت انجام شود.

فرماندار مرکز استان مازندران خاطرنشان کرد: بنا داریم این مجموعه را به یک پایانه صادراتی ارتقا دهیم تا برای تمام استان منفعت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز مازندران گفت: آخرین وضعیت میدان بار قدیم ساری نیز پس از پایان تعطیلات نوروزی طی جلسه ای ببرسی خواهد شد تا منافع مالکین، حجره داران و مردم حفظ شود.

نوبخت با بیان اینکه افتتاح میدان جدید میوه و تره بار ساری بیانگر همدلی و همراهی بخش خصوصی و دولت است، افزود: با توجه به انتخاب شعار سال رهبری با عنوان مهار تورم و رشد، دولت در کنار بخش خصوصی است و بناست تا همه فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی و مردم واگذار شود.

وی گفت: نمونه عینی مردمی سازی اقتصاد که دستور رهبری نیز است را در میدان جدید میوه و تره بار ساری شاهد هستسم و دولت سیزدهم نیز در تبعیت از فرامین رهبری در واگذار امور اقتصادی به مردم از هیچ تلاش و کدششی دریغ نمی کند.

رئیس شورای تامین شهرستان ساری ادامه داد: از دیماه پارسال مجموعه فرمانداری، دستگاه های اجرایی و دیگر متولیان امر با حضور در میدان بار جدید ساری از نزدیک در روند اجرایی و تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی قرار داشتند و در مدت ۲۰ روز ۱۱ هزار تن آسفالت مجموعه انجام و مشکل آب و برق و گاز این مجموعه نیز رفع شد و این بیانگر اینست که هم نظام و هم بخش خصوصی فعل خواستن را به خوبی صرف کردند.

نوبخت بیان کرد: بنا داریم طرح های نیمه کاره دیگری که در سطح شهرستان وجود دارد را با همدلی و وفاقی که بین دستگاه های اجرایی وجود دارد پیگیری کنیم تا در زمان مقرر تکمیل شود.

رئیس شورای اداری ساری اضافه کرد: اعضای هیات مدیره و سهامداران میدان میوه و تره بار ساری پیگیر دریافت مجوز برای طرح توسعه این پایانه هستند.

فرماندار ساری گفت: با توجه به ظرفیت موجود، میدان بار جدید میوه و تره بار ساری قابلیت تبدیل شدن به پایانه بزرگ صادراتی را دارد و هدف سهامداران، هیات مدیره و بخش خصوصی اینست که این مرکز را به پایانه صادراتی در استان تبدیل کنند و ما نیز از این طرح حمایت خواهیم کرد.

میدان بار جدید ساری با ۲۰ هکتار مساحت ۱۵۵ غرفه دارد و تاکنون چهار پیمانکار در این طرح فعال بودند که ۲ نفر فوت کردند و سومین پیمانکار نیز کار را ناتمام رها کرد و پیمانکار جدید وعده داده بود تا بازار میوه و تره بار ساری تا دهه فجر تکمیل و آماده بهره برداری شود که محقق شد.

پیمانکار نخست این طرح با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار تعهد کرده بود که ۱۸ ماهه این طرح را تحویل بدهد که محقق نشد و دومین پیمانکار نیز ابتدا با ۲۲ میلیارد تومان که بعدا به ۴۹ میلیارد تومان افزایش یافته بود، تعهد کرد که تا سال ۹۳ این طرح را تکمیل کند که این نیز به علت تعلل برکنار شد و پیمانکار جدید نیز با ۵۵ میلیارد تومان اعتبار تعهد که این طرح را ۱۴ ماهه تحویل بدهد که ۲ ماه تاخیر داشت و در نهایت این طر بزرگ اقتصادی در مرکز مازندران در جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تکمیل شد ...

احداث پمپ بنزین، شرکت حمل و نقل باربری و پایانه صادراتی از دیگر طرح های توسعه ای میدان بار جدید میوه و تره بار ساری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار