در دیدار نوروزی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با کارکنان اداره کل مطرح شد:

مهارت افزایی دانش آموزان زمینه‌ساز رونق تولید و مهار تورم

بیرجند (پانا)- مدیرکل آموزش وپرورش خراسان جنوبی گفت خدمت بی منت به آینده سازان انقلاب اسلامی و توانمندسازی فکری، حرفه ای، عقیدتی و علمی دانش آموزان بالا ترین عبادت در قاموس نظام تعلیم و تربیت اسلامی برمبنای سند تحول بنیادین است و زمینه ساز رونق تولید و مهار تورم خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
مهارت افزایی دانش آموزان زمینه‌ساز رونق تولید و مهار تورم

سیدعلیرضا موسوی نژاد در جمع کارکنان این اداره کل، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی کیفی، ماهر، مومن، متعهد،توانمند و مهارت محور در مدارس، زمینه ساز افزایش تولید و مهار تورم است.

وی، با بیان اینکه مهار تورم و رشد تولید کاملا به هم وابسته هستند، افزود: یکی از ریشه‌های تورم، عدم تناسب عرضه و تقاضا بوده و اصلی‌ترین روش ایجاد تناسب رشد تولید است و اگر تولید به اندازه کافی باشد ریشه‌های تورم سوزانده خواهد شد و برای این امر طبقات مختلف مردمی باید ورود کرده و در بخش‌های متفاوتی از صنعت و واحدهای تولیدی سرمایه گذاری انجام دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که آموزش و پرورش با مهارت افزایی و توانمند سازی دانش آموزان در حوزه های مختلف، نقش بسزایی در رشد اقتصادی و مهار تورم ایفا می کند،تصریح کرد:در واقع تربیت اقتصادی در تلاقی با رشته‌های اقتصاد، مدیریت مالی به‌عنوان محتوا، دانش تعلیم‌وتربیت (علوم تربیتی) و روان‌شناسی، به‌خصوص روان‌شناسی رشد، قرار دارد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به تأکید سند تحول بنیادین بر تقویت «ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای» دانش آموزان در مدارس، عنوان کرد: باید نسل آینده‌ساز کشور را به‌گونه‌ای آموزش داد و تربیت کنیم که: «با درک مفاهیم اقتصادی در چارچوب نظام معیار اسلامی، از طریق کار و تلاش، روحیه انقلابی و جهادی، کارآفرینی، قناعت و انضباط مالی، مصرف بهینه و دوری از اسراف و تبذیر، و با رعایت وجدان، عدالت و انصاف در روابط با دیگران، در فعالیت‌های اقتصادی در مقیاس خانوادگی، ملی و جهانی مشارکت کنند.

وی ادامه داد: قلمرو ساحت تعلیم‌ و تربیت اقتصادی و حرفه‌ای ناظر بر رشد توانایی‌های متربیان در تدبیر امر معاش مبتنی بر درک و فهم مسائل اقتصادی مهارت حرفه‌ای، التزام به اخلاق حرفه‌ای، توان کارآفرینی، پرهیز از بطالت و بیکاری، رعایت بهره‌وری، تلاش به‌منظور حفظ و توسعه ثروت، اهتمام به بسط عدالت اقتصادی، مراعات قوانین کسب‌وکار، و احکام معاملات، و التزام به اخلاق و ارزش‌ها در روابط اقتصادی است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه خودشناسی و خودسازی یاد کرد و یاد آور شد: عبادت، در جمع زیستن و برای جمع زیستن است.این که عبادت بیش‌تر به صورت جمعی مطرح می‌شود و بر مسجد و جمعه و جماعت تاکیدمی‌شود، برای این است که شناخت انسان به خویش منحصر نشود و به دیگران نیز سرایت کند.

به گفته موسوی نژاد، تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن فرصتی را به‌وجود آورده تا به خودشناسی که مبنای خداشناسی است، برسیم؛ طبیعت به‌عنوان یکی از نشانه‌های خدا سرشار از درس های عبرت آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار