برگزاری مسابقات نوروزی در روستاهای خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز در روستاهای خراسان جنوبی مسابقات ورزشی متعددی پیش بینی شده است که موجب افزایش نشاط اجتماعی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات  نوروزی در روستاهای خراسان جنوبی

هادی شاهوردی با اشاره به اینکه برای نوروز 1402 تعداد 31 برنامه شاخص ورزشی برای روستاهای استان پیش بینی شده است، بیان کرد: استقرار تجهیزات ورزشی در محل استراحتگاه‌های نوروزی بین راهی در شهرهای بیرجند، قاین، طبس و .. از جمله این برنامه ها است.
شاهوردی با اشاره به اینکه در روز دوم فروردین برنامه جشنواره بازی های بومی و محلی در روستاهای اصفهک، پیرحاجات، کل شانه و دشتغران طبس برگزار شد، گفت: در شهرستان طبس در طول ایام نوروز در روستای جوخواه مسابقات فوتسال جام نوروز و روستای حلوان و بهشت آباد مسابقات والیبال جام نوروز و در روستاهای ده محمد فهالنج، اسفندیار مسابقات مینی فوتبال روستایی را خواهیم داشت.
وی در مورد برنامه های شاخص ورزشی در روستاهای شهرستان بیرجند نیز اظهارکرد: در روستای خنگ، دستگرد و شاخن مسابقات مینی فوتبال جام نوروز و رمضان، در روستای شوکت آباد، چهکند، گازار و حاجی آباد جشنواره بازی های بومی و محلی و در روستای حاجی آباد مسابقه فوتسال جام نوروز را طی ایام تعطیلات سال نو خواهیم داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام نوروز در مراکز بخش‌های شهرستان درمیان مسابقات فوتسال با عنوان جام نوروز و رمضان ویژه روستائیان را خواهیم داشت.
شاه وردی با اشاره به اینکه در روستاهای قلعه زری، خور و معصوم آباد شهرستان خوسف نیز برنامه مسابقه فوتسال جام رمضان برگزار می شود، گفت: در بشرویه روستای غنی آباد مسابقات فوتسال جام نوروز و رمضان و در نهبندان در روستای دهک مسابقات فوتسال و شطرنج جام رمضان و در روستاهای اسدآباد، کلاته سید علی همایش پیاده روی را خواهیم داشت.
وی گفت: همچنین در ایام رمضان در روستای دوست آباد سرایان مسابقات فوتسال جام نوروز و رمضان، در قاین روستاهای پهنایی و اسفشاد مسابقه والیبال جام نوروز و در زیرکوه روستاهای بمرود، پیشبر، فندخت و کبودان مسابقات مینی فوتبال روستایی و در روستای افین مسابقات ورزشی و بازی های بومی و محلی را برگزار خواهیم کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی بیان کرد: طی ایام نوروز در روستاهای سرند، باغستان، برون و خانکوک فردوس مسابقه مسابقات مینی فوتبال 4 جانبه و در روستاهای روستای بیدسکان، گستج جشنواره بازی های بومی و محلی برگزار می شود .
شاه وردی یادآور شد: همچنین در سربیشه روستای لانو و گلوباغ جشنواره بازی های بومی و محلی، در روستای مختاران مسابقات والیبال جام رمضان و نوروز و در مراکز بخش ها مسابقات فوتسال جام رمضان روستاها برگزار در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار