سازمان دانش آموزی فارس برگزار می‌کند:

برگزاری طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان 

شیراز (پانا) -  رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، از اجرای سلسله برنامه‌های معرفتی و تربیتی  به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در قالب طرح "ضیافت" در این سازمان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان 

مرتضی کریمی، در جمع مدیران سازمان دانش‌آموزی مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش استان فارس با اعلام برگزاری طرح ضیافت، هدف از اجرای این طرح را بهره‌مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان و گسترش انس و تدبر در قرآن کریم و معارف اهل بیت (علیهم السلام) برشمرد.

وی افزود: این طرح با محوریت سلسله اقدامات برنامه تحولی سه ساله "نوجوانان حرم" به عنوان افق نگار سازمان دانش‌آموزی استان فارس، اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: این اقدامات بر مبنای دانش‌آموز محوری در سراسر استان و به همت سازمان دانش‌آموزی مناطق، نواحی و شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
ایجاد شور و نشاط معنوی با ارائه دستاوردهای قرآنی ومعنوی در ماه مبارک رمضان در بین دانش‌آموزان، توجه به توسعه فرهنگ قرآنی و ترویج و ارائه سبک زندگی اسلامی-ایرانی-انقلابی در بین دانش آموزان ، خانواده ها و مربیان از دیگر اهداف اجرای این طرح می‌باشد.

وی با اشاره به ۷ برنامه شاخص طراحی شده مبتنی بر روانشناسی کودک و نوجوان از قبیل "خادمین نماز" جهت انس دانش‌آموزان با مساجد در قالب حضور دانش‌آموزان در مساجد به عنوان مکبر، موذن، همکاری در ادعیه خوانی و توزیع قرآن کریم مساجد، گفت: اجرای طرح "خادمین قرآن" در قالب برگزاری محافل انس با قرآن دانش آموزی و استفاده‌ از ظرفیت حافظان و قاریان قرآن نوجوان در برنامه‌های مساجد مناطق، اجرای طرح "سر سفره خداوند" در قالب برگزاری سفره‌های افطاری ساده در مدارس تمام تشکیلاتی به همراه برپایی موکب‌های فرهنگی و تربیتی درب مدارس تمام تشکیلاتی همزمان با ساعت افطار با حضور دانش آموزان پیشتاز و پذیرایی از روزه داران با شربت، چای و.. ازدیگر برنامه های این طرح است.

رییس سازمان دانش‌آموزی همچنین از برگزاری برنامه "شب‌های پرفروغ" جهت زمینه‌سازی حضور و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مرتبط با شب‌های قدر در مدارس و مساجد با نگاه دانش‌آموز محوری به منزله بهره‌برداری هر چه بیشتر از ظرفیت این شب‌های عزیز با تمرکز بر تربیت هویتی دخترانه و پسرانه، و "جشن تکلیف عبادی ویژه روزه اولی‌ها" خبر داد.
وی همچنین از برنامه ویژه این سازمان به منظور پاسداشت روز جهانی قدس و استفاده از ظرفیت نوجوانان جهان اسلام در محکومیت جنایات رژیم صهیونسیتی در قالب ویژه برنامه "قدس، قبله دلها" در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش استان فارس سخن گفت.
"به رنگ خدا" در قالب برگزاری اعتکاف های رمضانیه قطبی و سلسله میزگرد های دانش‌آموز محور با رویکرد ایجاد آگاهی در دانش‌آموزان نسبت به فلسفه روزه داری از دیگر برنامه‌های سازمان دانش آموزی استان فارس ‌در ماه رمضان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار