مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران:

برپایی نمایشگاه‌های دائمی در غرب مازندران از مطالبه‌های به حق هنرمندان است

نوشهر (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت ‌برپایی نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی از مطالب مربوط به صنعتگران است و باید به یکی از چندین سال این قشر مولد جامعه پاسخ داده شود.

کد مطلب: ۱۳۵۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه‌های دائمی در غرب مازندران از مطالبه‌های به حق هنرمندان است

صادق برزگر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی در نوشهر در گفتگو با خبرنگار پانا افزود: در روند بازدید از غرفه ها گلایه هایی از سوی تامین کنندگان و صنعتگران مبنی بر نبود مکان مشخص شده برای برپایی نمایشگاه دائمی شنیده شده است. و این خواسته و گلایه آن را به حق است و باید برای رفع این نارسایی برنامه ریزی و تمهیداتی اندیشیده شود.

برزگر بیان داشت: مازندران جزو استان هایی است که در زمینه های مختلف از جمله تولید فرش و گلیم، منبت کاری، فلزکاری و معرق و گل و گیاه های فراوانی منتهی است که سال ها صنعتگران تولید می کنند خود را به صورت مستقیم تولید می کنند. کنند.

مدیرکل میراث، گردشگری و صنایع دستی مازندران یادآور شد: امروز تولیدات صنایع دستی در هر استانی در حقیقت ریشه در تاریخ، هویت و ماهیت مردمان آن دیار و نوشهر یکی از شهرستان های غربی مازندران به دلیل جذب فرهنگی به هر شکل ممکن است در این زمینه وجود داشته باشد. منطقه نمایشگاه دائمی در تمام فصول سال برپا.

برزگر فکری کرد با صحبتی که با معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران در میان گذاشته شد زمینی با همکاری مسئولان دست اندرکار در این شهرستان جانمایی و برای تحقق این مهم در نظر گرفته شود.

نوشهر مقاصد اصلی گردشگران در مازندران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: امروز در حوزه چوب و صنایع چوبی تزئینات زیبایی در این نمایشگاه شاهد بودیم منتهی ساماندهی صورت نگرفته است، نوشهر یکی از مقاصد اصلی مازندران است و میلیون ها نفر گردشگر وارد این استان می شوند.

روح الله سلگی افزود : این هنر زیست محیطی از دیربازت چند ساله دارد محصولاتی که در این نمایشگاه عرضه می شود نشان می دهد و ماهیت روستاییان است و باید معرفی می شود و برای نمایشگاه دائمی با فرهنگی ، شهردار و مدیرکل میراث ، صنایع صنایع. دستی و گردشگری صحبت می شود و قرار است نشستی با صنعتگران برگزار شود و پس از شنیدن مشکلات و خواسته های آنها این نمایشگاه برپا شود تا نسل های آینده ادامه دهنده این صنعت باشند.

نمایشگاه ملی صنایع دستی امروز با حضور معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استانداری مازندران در جوار بوستان نگین نوشهر با ایجاد ۹۲ غرفه از ۱۸ استان کشور برپا شد و در این نمایشگاه انواع تولیدات صنعتگران از جمله منبت کاری، معرق، فلزکاری، سوغات، گل گیاه. ، انتشارات کتاب برای عرضه به مشتریان ارائه شده است.

این نمایشگاه تا ۱۵ فروردین ماه برای بازدید، گردشگران و مردم بومی غرب مازندران دایر است .

شهرستان نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۴۰ هزار نفر درغرب مازندران قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار