مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خبر داد:

گزارش ۱۰ مورد ریزش کوه طی هفته جاری در محور کندوان‌

مازندران (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت‌ در هفته جاری 10 مورد ریزش کوه و سقوط تخته سنگ از ارتفاعات به کف جاده چالوس - کرج محدوده کندوان گزارش شده است که این امر بسیار نگران‌کننده است.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
گزارش ۱۰ مورد ریزش کوه طی هفته جاری در محور کندوان‌

حسینعلی محمدی شیرکلایی امروز در جریان بازدید از محورهای مشخص در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: با این حال پیش از اجرای طرح سفرهای نوروزی عملیات "لق گیری" در نقاطی از این مسیر ارتباطی از محدوده هزار چم، ولی آباد چهارشنبه به علت تصادف انجام داد. بارندگی شدید ، بارش برف و ترافیک سنگین باعث ریزش کوه و پایین آمدن سنگ از ارتفاعات به کف جاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران افزود: یکی از دلایل حجم بالای ترافیک افزون بر استقبال چشمگیر و گردشگران از این مسیر، ریزش کوه و سقوط سنگ هم در بروز این معضل بی تاثیر نبوده است و یکی از دلایل حضور مقامات کشوری به ویژه پلیس راه کشور. و استانی برای آشنایی با مشکلات این جاده به همین خاطر بوده است.

محمدی شیرکلایی گفت‌: گذشته شب به علت سقوط سنگ به روی یک خودرو پژ پارس در محدوده ولی کندوان یک مادر و فرزند در دم جان باختند و سه نفر دیگر هم بودند.

در زمان حاضر بنا به گفته رئیس پلیس راه کندوان این ارتباط ارتباطی حوالی ساعت هشت و ۳۰ دقیقه امروز پس از پاکسازی مصالح و ضایعات کوهی به روی مسافران و گردشگران نوروزی باز است.

مقام عالی اداره کل مدیریت بحران استان مازندران همچنین با اشاره به پرآب شدن رودخانه ها و احتمال طغیان و جاری شدن سیل به مسافران و گردشگران نوروزی توصیه کرد : از دیگر اتراق و توقف در حاشیه رودخانه ها جلوگیری می کنند.

این مقام مسئول بیان داشت‌: در زمان حاضر تردد در سه کانون هراز، سواد کوه و در مازندران است.

به گفته فرمانده پلیس راه کندوان در زمان حاضر روزانه ۲۵ هزار خودرو از این منطقه کوهستانی و پرتردد کشور عبور می کنند.

طبق گزارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران افزون بر هشت میلیون مسافر نوروزی به این استان سفر کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار