علی اصغر سلطانی*

افزایش نشاط در نوجوانان با ورزش «تیراندازی»

‌تیراندازی با تفنگ از جمله ورزش‌هایی است که در آن مهارت‌های سرعت و دقت شخص ورزشکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و تاثیر شگرفی بر افزایش شادابی، نشاط و مهارت در همگان به‌ویژه نوجوانان دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

ورزش تیراندازی به آمادگی عضلانی، تمرکز بالا و ارتباط هماهنگ ذهن و جسم شما کمک خواهد کرد. تیراندازی با اسلحه، به وسیله تفنگ، تپانچه یا ساچمه‌زن، انجام می‌شود. تفنگ و تپانچه، می‌تواند بادی یا خفیف باشد و ساچمه‌زن‌ها در انواع تراپ، تراپ دوبل و اسکیت، قرار می‌گیرند.

در باشگاه‌های‌ تیر و کمان یا اسلحه، نشانی از ترس و خشم نیست؛ اما مهارت شما در نشانه‌گیری دقیق و تمرکز کامل بر هدف، تقویت می‌شود.

شاخه‌های مختلف این رشته ورزشی، در پوزیشن‌های ایستاده، نشسته، درازکش یا ترکیبی از آن‌ها، برگزار می‌شود.تجربه حضوری تیراندازی هیجان‌انگیز با اسلحه در اکتیک، آگاهی، آمادگی و انگیزه شما برای آغاز کار را بیشتر خواهد کرد.

ورزش تیراندازی یک ورزش رقابتی بر اساس دقت و سرعت است که به وسیله سلاح (تفنگ، تپانچه و ساچمه‌زن) انجام می‌شود.هدف گیری و چالش زدن تیر به هدف که با استفاده از قدرت فیزیکی و تمرکز ذهنی انجام می شود تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس در انسان می شود.روانشناسان معتقدند که تیراندازی می تواند به میلیونها نفر که افسردگی دارند کمک کند تا به زندگی طبیعی خود بازگردند.

در دین مبین اسلام نیز بر آموزش دو بازی و سرگرمی و حرفه به کودکان تاکید ویژه شده است که یکی از آنها تیراندازی می باشد.کودکانی که تیراندازی را تمرین میکنند، ارزش صبور بودن را درک کرده و تحمل و صبوری در سایر بخش ها و جنبه های دیگر زندگی روزمره خود به کار می برند.

در حقیقت در بیشتر کشورهای پیشرفته این ورزش را به عنوان یک ورزش تفریحی سالم و نشاط آور در نظر می‌گیرند، که جهت افزایش تمرکز، اعتماد به نفس، گردش خون منظم و...بسیار توصیه می‌گردد.

تیراندازی با تفنگ از جمله ورزش هایی است که در آن مهارت های سرعت و دقت شخص ورزشکار مورد ارزیابی قرار می گیرد، این ورزش که بسیار قدیمی است از زمان حضور انسان های نخستین نیز با چوب و کمان اجرا می شد.

باتوجه به نیاز مبرم برای سنین نوجوانی به جهت هرچه دور نگه داشتن از فضای مجازی وایجاد تمرکز و آرامش و روی آوردن به ورزش مفرح وانرژی زا مارا بر ان داشت اردوی ورزشی را در مقطع متوسطه اول با مساعدت فدراسیون تیراندازی جناب آقای کلهر در سالن تیراندازی هییت تیراندازی استان قم برگزار کنیم که هم جنبه تفریحی و هم ورزشی در غالب تندرستی جسم و روان ومسابقه رقابتی در کنار رفاقت را داشته باشیم.

از این رو با همکاری و استعانت اولیاء دبیرستان گوهر تاج ترابی زاده ناحیه 1 و دبیرستان شهید امجدی ناحیه 4 قم این کار محقق شد که با برگزاری این اردو در اسفند 1401 و انتخاب نفرات برگزیده و دادن تندیس مسابقه و لوح و جایزه باعث ایجاد انگیزه و روی آوردن به این ورزش مفرح و سازنده را فراهم نمود.

*عکاس و خبرنگار ورزشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار