معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران خبر داد:

افتتاح ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای مازندران

ساری (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در آئین افتتاح همزمان نوروزگاه های این استان نوروز را فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ غنی دیار علویان دانست.

کد مطلب: ۱۳۵۷۶۸۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۵۰ نوروزگاه در مبادی ورودی شهرهای مازندران

روح الله سلگی با اشاره به سابقه مردم مازندران در گرامیداشت نوروز، بیان کرد: همه هنرمندان، دلسوزان و علاقمندان به دیار کهن مازندران را دعوت می کنیم که کمک کنند نوروز را به فرصتی برای بازخوانی آداب و رسوم اصیل دیار کهن تبرستان تبدیل کنیم.

سلگی با یادآوری برخی از زوایای فرهنگی مازندران، اظهار کرد: موسیقی اصیل کتولی و امیری و گویش زیبا و دلنشین این دیار در حال فراموشی است، بایدصنایع دستی لاک تراشی، جاجیم بافی، چنته و... را از بوته فراموشی در بیاوریم.

این مسئول سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان مازندران با تاکید بر لزوم معرفی آثار فرهنگی و هنری دیار علویان، افزود: نوروز بعنوان تبلور شادی و تحول طبیعت و روح آدمی، فرصتی برای ایجاد نشاط و امید در سرزمین علویان است.

وی از استقرار بیش از پنجاه نوروزگاه در ورودی شهرهای مازندران خبر داد و افزود: با برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در مبادی ورودی شهرهای مازندران در صدد هستیم تا آنها را به کانون انتشار فرهنگ مازندران تبدیل و از جلوه های فرهنگی دیار علویان صیانت کنیم.

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تلاش مذبوحانه معاندان در ایجاد گسست نسلی، خاطر نشان کرد: بدخواهان به دنبال انقطاع نسل جوان از ریشه های غنی تاریخی و دینی در مازندران هستند‌.

‏سلگی یادآور شد: باید با بهره گیری از ابزار هنر و تصویر گری شاخصه های بالندگی مردم مازندران تاریخ این دیار را برجسته کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار