معصومه رفیعی فنود*

معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان گلبهار

گلبهار(پانا) - شهر‌گلبهار که از سال۱۳۶۶مطالعات و طراحی آن آغاز شد یکی از شهرهای ایران و استان خراسان رضوی است که در۳۵کیلومتری شمال غربی مشهد وجود دارد و در۱۲ آبان ماه۱۳۹۹مصوبه شهرستان شدن آن تصویب شد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معرفی جاذبه‌های گردشگری شهرستان گلبهار

بعد از گذراندن۳۵کیلومتر و با عبور از روستاهای عبدل آباد،ساغروان،به آباد و..به شهرستان گلبهار می‌رسیم،شهری که با آب و هوای عمدتاً سرد و معتدل،مرکز آموزشی،اماکن ورزشی و مراکز تفریحی و فاصله کم با مشهد مقدس اهمیت‌بالای جغرافیایی دارد و باعث حضور بالای گردشگران به این شهرستان شده است.

یکی از مراکز مذهبی و معنوی در شهرستان گلبهار گلزار شهدای این شهر است که چند سالی می شود دو مهمان شهید دارد و هرساله مراسمات مناسبتی و مذهبی در این مکان برگزار می شود.

یکی از زیبایی‌های شهر توریستی و گردشگری گلبهار دریاچه این شهر است که یکی از نواحی سرگرم کننده با امکانات تفریحی و وسعت ۶هزار هکتار است که اطراف آن امکانات تفریحی متعددی وجود دارد.

کمی از دریاچه مصنوعی می‌گذریم و به فرودگاه خصوصی این شهرستان می‌رسیم،فرودگاهی که در آذرماه سال۱۳۹۰با طول باند 3هزار و300فوت،چهار خروجی،رمپ و طرفیت۷۰فروند هواپیمای شخصی،آموزشی و ناوبری در حومه شهر گلبهار افتتاح شد.
در فرودگاه خصوصی شهر گلبهار علاوه بر آموزش و لذت پرواز می‌توانید عکاسی کنید و در اردوهای علمی و تفریحی شرکت کنید.
همیشه پارک‌ها بهترین مکان برای فرار از شلوغی هستند که پارک جدید متحرک شهر گلبهار با امکانات جدید و بروز این محیط را برای شهروندان مهیا کرده است،تمام وسایل بازی و نیمکت‌های پارک متحرک به صورت متحرک طراحی شده است از سردرِ سنگی و گلدان‌های متحرک در ورودی پارک تا صندلی‌هایی که حس تاب خوردن را در آن تجربه می‌کنیم همه از جذابیت‌های این پارک متحرک به شمار می‌رود.
اما گلمکان،در نزدیکی شهر گلبهار وجود دارد،در این منطقه چند شاخه رودخانه دائمی که از رشته کوه‌های بینالود سرچشمه می‌گیرند وجود دارد که از مهم ترین آنها می‌توان به رودخانه گلمکان اشاره کرد.
روستای آبقد از توابع بخش مرکزی شهرستان گلبهار در استان خراسان رضوی است،آبقد روستایی سرسبز در دامنه کوه‌های بینالود قرار گرفته است،دره آبقد و آبشار پرخروش آن هر ساله گردشگران زیادی را به آنجا دعوت می‌کند.

روستای فریزی که در ۱۸کیلومتری جنوب شهر گلبهار در دهستان طوس قرار گرفته است؛منطقه‌ای کوهستانی در سرسبز ترین در‌های بینالود با کوه‌های سربه فلک کشیده و قدمتی چندین هزار ساله چون نگین درخشانی وجود دارد.

دانش آموز خبرنگار:معصومه رفیعی فنود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار