دانشگاه علوم پزشکی مازندران هشدار داد:

کمتر از ۱۵ درصد مردم مازندران در برابر کرونا ایمن هستند

ساری (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد مردم استان از مدت زمان تعیین شده اثرگذاری واکسن کرونا آنها نگذشته است و در برابر این بیماری مصون و واکسینه هستند.

کد مطلب: ۱۳۵۷۶۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کمتر از ۱۵ درصد مردم مازندران در برابر کرونا ایمن هستند

عباس علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با پانا در ساری افزود:‌ اثرگذاری و خاصیت واکسن کرونا تنها ۶ ماه بعد از تزریق آن است و پس از این مدت خاصیت مصونیت در برابر بیماری در بدن فرد از بین می رود.

وی ادامه داد : برای تمدید و باقی ماندن ایمنی لازم شهروندان در برابر کرونا می بایست دُز یادآور بعد از مدتی در دستور کار آحاد مردم باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تجربه خوب و موفق واکسیناسیون کرونا در این استان، اعلام کرد: مازندران در تزریق دُزهای اول و سوم واکسن کرونا جزو استان های برتر و پیشتاز کشور بود اما بعد از سپری شدن مدت زمان ۶ ماهه اثرگذاری واکسن به اتمام رسیده و به نوعی ایمنی افرادی در مقابل این بیماری کاهش یافته و یا از بین رفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت : در زمان حاضر کمتر از ۱۵ درصد مردم استان که از مدت زمان تعیین شده اثرگذاری واکسن کرونا آنها نگذشته است و در برابر این بیماری مصون و واکسینه هستند.

وی با اشاره به فوت ۶ مازندرانی براثر ابتلا به کرونا در یک هفته اخیر گفت: تعدادی از این افراد حتی یک نوبت واکسن تزریق نکردند و یا ۶ ماه از آخرین تزریق آنها سپری شده بود.

علیپور با تاکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا برای بیماران زمینه ای و سالمندان ضروری است تا در برابر این بیماری مصون بمانند، اضافه کرد: تمامی فوتی های اخیر کرونا در مازندران هم بیش از ۷۰ سال سن داشتند و هم به یکی از بیماران زمینه ای مبتلا بودند.

وی تمامی این موارد را نشان دهنده تاثیر تزریق واکسن در مصونیت افراد در مقابل بیماری برشمرد و ادامه داد: اصلی ترین عامل بروز چنین وضعیتی کاهش اثرگذاری واکسن بدلیل افزایش فاصله میان زمان تزریق واکسن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران از افزایش آمار مبتلایان و همچنین فوت براثر این بیماری در استان خبر داد و گفت :‌ اثرات و تبعات بی توجهی به تزریق دزهای یادآور کرونا در جامعه به وضوح ملموس است به طوری که علاوه بر روند صعودی تعداد مبتلایان این بیماری فوتی ها نیز شامل افرادی است که به هیچ عنوان واکسن تزریق نکردند و یا اینکه از تزریق دًز آخر واکسن آنها ۶ ماه گذشته است.

وی روند ابتلا به کرونا در مازندران در یک هفته اخیر را افزایشی عنوان کرد و اظهار داشت : به طوری‌که تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان به نسبت هفته گذشته بیش از ۷۰ درصد افزایش داشته است.

علیپور در خصوص نمونه گیری های کرونا نیز اعلام کرد: ۳۵ درصد افراد علامت دار که برای تست گیری مراجعه می کنند جواب تست کرونای آنها مثبت است.

وی همچنین با ابراز تاسف و نگرانی از افزایش تعداد شهرهای پُرخطر و نسبتا پُرخطر مازندران گفت: هم اکنون هشت شهر استان در رنگبندی های اخیر وزارت بهداشت در محدوده شهرهای پُرخطر کرونایی قرار دارند که از این تعداد دو شهر قرمز، دو شهر نارنجی و چهار شهر زرد هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی کرونایی پیش بینی می شود تعداد شهرهای به رنگ های پُرخطر کرونایی در این استان افزایش یابد.

وی افزود: در حال حاضر اکثر شهرهای مازندران که در وضعیت پُرخطر کرونایی قرار دارند شهرهای مبادی ورودی مازندران می باشند که طی یک هفته آینده احتمال می رود که شهرهای مرکزی این استان نیز بیشتر درگیر این بیماری شوند و از وضعیت آبی خارج شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار