علیرضا کریمیان:

هدف از اردوی مطالعاتی نوروز، بستری برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر اینکه این اردو درصدد  ایجاد فرصت مطالعاتی مطلوب در ایام نوروز، برای  بسترسازی مناسب یاددهی و یادگیری و جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان است، از تعطیلات نوروز به عنوان ایام طلایی مطالعاتی یاد کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۴۸۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از اردوی مطالعاتی نوروز، بستری برای جبران عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان است

آیین افتتاحیه اردوی مطالعاتی نوروز ١۴٠٢ ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم؛ با هدف ایجاد فرصت مطالعاتی مطلوب در ایام نوروز، فراهم‌سازی بستر مناسب یاددهی و یادگیری و همچنین، جبران عقب ماندگی های تحصیلی احتمالی دانش آموزان، با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل، امیر علیجانی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مدیران مناطق نوزده گانه شهر تهران در دبیرستان فرهنگ شهید اختری منطقه ١٠ برگزار شد.

علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، در آستانه سال نو شمسی و حلول ماه مبارک رمضان، ضمن تبریک ایام؛ با آرزوی موفقیت دانش آموزان در کنکور؛ اجرای اردوی مطالعاتی نوروز را مهم برشمرد.

کریمیان خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: تاخیر آفت زندگی است، فرصت را غنیمت بشمارید و زمان را از دست ندهید. شما عزیزان باید بتوانید از تجربه بزرگترها و دبیران خود استفاده کنید زیرا در آغاز راهی هستید که درخشان است، به یاد داشته باشید که انسان هر قدر تلاش کند باز نیز جای تلاش وجود دارد، به همین خاطر از عمر و زمانی که در اختیار دارید به بهترین شکل ممکن؛ استفاده کنید.

وی با اشاره به اینکه در منزل زمان مطالعاتی کمتر از اردوهای مطالعاتی است و فعالیت های خانوادگی تا حدی تمرکز و زمان مطالعه را برای دانش آموزان محدود می کند از ایام نوروز به عنوان فرصت طلایی و بسیار مهمی برای تعمیق فرآیندهای یاددهی و یادگیری، یاد کرد و افزود: اردوهای مطالعاتی ایده نو و جدیدی نیست و پیشینه ای طولانی دارد اما؛ امروز در این طرح، به صورت گسترده مورد توجه و برنامه ریزی واقع شده که اتفاق مبارکی است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: اردوی مطالعاتی نوروز با هدف ایجاد فرصت مطالعاتی مطلوب در ایام نوروز، فراهم سازی بستر مناسب یاددهی و یادگیری و همچنین، جبران عقب ماندگی های تحصیلی احتمالی دانش آموزان، درصدد است از فرصت تعطیلات نوروزی در راستای موفقیت بیش از پیش برای دانش آموزان پایه دوازدهم استفاده کند.

علیرضا کریمیان در خصوص چگونگی این اردو گفت: اردوی مطالعاتی نوروز در پنج الگوی، «مطالعه آزاد»، «کلاس های جمع بندی»، «کلاس های رفع اشکال»، «برگزاری آزمون منطبق با جدول برنامه ریزی شده» و «فعالیت های پرورشی و فرهنگی» برگزار می شود و دانش آموزان در کنار مطالعات، اوقات فراغت و استراحت هم خواهند داشت.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه این اردوی مطالعاتی، تحت نظارت و مدیریت کامل آموزش و پرورش است و بازدیدهای مستمری هم توسط کارشناسان مربوطه، از این اردوها در ایام نوروز انجام می شود، گفت: این طرح با استقبال خوبی از سوی دانش آموزان همراه بوده و ۴٠ درصد از دبیرستان ها و ٢۵ درصد ازدانش آموزان در این اردوهای مطالعاتی شرکت کرده اند.

۴٠ درصد از مدارس و ٢۵ درصد دانش آموزان در اردوی مطالعاتی شرکت کرده اند

در ادامه، امیر علیجانی؛ سرپرست معاونت آموزش متوسطه شهر تهران با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای مدرسه محوری به شورای مدرسه اجازه داده است در ایجاد یاددهی و یادگیری فعالیت های نوآورانه در زمینه یاددهی و یادگیری داشته باشند، افزود: این طرح یک برنامه تلفیقی آموزشی و پرورشی است، می بایست متنوع باشد و به صورت جدی پیگیری شود.

علیجانی گفت: اکنون ۴٠ درصد مدارس و ٢۵ درصد دانش آموزان در این طرح شرکت کرده اند و امیدواریم با اهتمام تمام مدیران مناطق و مدارس با بهترین کیفیت برگزار و در میزان موفقیت دانش آموزان در کنکور موثر، واقع شود.

در ادامه فاطمه طوسی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٠ با اشاره به اینکه در لحظات و ساعات پایانی ماه شعبان خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده می کنیم که باید از این ماه مبارک نهایت بهره را برد، خطاب به دانش آموزان گفت: امروز همه ما به خاطر شما دانش آموزان عزیز در این مراسم جمع شده ایم تا همه شما به موفقیت های ارزشمندی در تحصیل و زندگی دست پیدا کنید.

وی موفقیت را نیازمند اقدامات هوشمندانه و برنامه ریزی دانست و افزود: یکی از اقدامات هوشمندانه دوران پیش از کنکور، استفاده از فرصت مغتنم نوروز برای مطالعه و دست یابی به موفقیت است، چراکه لحظات پایانی رقابت کنکور نوروز است که با برنامه ریزی دقیق می توان از دوران طلایی نوروز و ایجاد عادات جدید مطالعاتی، از این دوران طلایی برای کسب رتبه های مطلوب بهره برد.

طوسی تربیت دخترانی در تراز انقلاب اسلامی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از اهداف مهم خدمت رسانی آموزش و پرورش دانست.

همچنین، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه این مراسم، ضمن بازدید از فعالیت های کلاسی، با دانش آموزان دبیرستان فرهنگ شهید اختری به گفت و گو پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار