مجیدجلالی: صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برای قلعه‌نویی موفقیت است

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران می‌گوید صعود به جمع چهار تیم برتر جام ملت‌های آسیا برای امیر قلعه‌نویی موفقیت محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۷۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مجیدجلالی: صعود به نیمه‌نهایی جام ملت‌ها برای قلعه‌نویی موفقیت است

به گزارش ایسنا، درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: به نظر این رویکرد فدراسیون بسیار خوب است و امیدوارم منجر به مسیری شود که در آینده هم به مربیان ایرانی اعتماد شود. سال‌های سال به مربیان خارجی فرصت دادیم و حالا این فرصت به مربیان ایرانی داده شده و امیدوارم آنها هم از این فرصت طوری استفاده کنند و شایستگی‌های خود را نشان دهند.

امیرقلعه‌نویی ۱۴۰۱ بهتر از قلعه‌نویی ۱۳۸۴ است

او افزود: در کشور ما با توجه به پارامترهای مورد نظرم، سه نفر بودند که می‌توانستند تیم ملی را هدایت کنند و از بین آنها امیر قلعه‌نویی انتخاب شد. او شایستگی لازم را دارد. قلعه‌نویی در سال ۱۴۰۱ به مراتب بهتر از قلعه‌نویی ۱۳۸۴ است. او از نظر تجربه خیلی بهتر و نسبت به قبل پخته‌تر شده است. یکی از پارامترهای مهم برای مربی تجربه است و امیر قله‌نویی تجربه لازم را دارد.

مجید جلالی پیش از این در اظهار نظری جالب گفته بود: "قلعه‌نویی چیزی از مورینیو کم ندارد". حالا او درباره این اظهار نظر می‌گویید: ما در آن مصاحبه درباره محیط صحبت می‌کردیم و اینکه محیط چقدر در پرورش استعدادها نقش دارد. ما بررسی کردیم که مورینیو و قلعه‌نویی در چه محیطی مربی شدهاند. بعد به دستاوردهای دو طرف اشاره کردیم و به این نتیجه رسیدیم که قلعه‌نویی چیزی از مورینیو کم ندارد. الان هم اعتقاد دارم که محیط در رشد و پروش استعدادها نقش دارد. مثلا علی دایی را با دیدیه دشان مقایسه کنید و مراحلی که او و دایی طی کرده را ببینید. تفاوت فقط در محیط است.

هیچ وقت مربی نمی‌تواند همه را راضی کند

وی در پاسخ به سوالی درباره لیست تیم ملی فوتبال ایران که از سوی امیر قلعه‌نویی اعلام شده هم گفت: درباره لیست و بازیکنان باید بگوییم این مسائل در حیطه اختیارات سرمربی است و هیچ وقت یک مربی نمی‌تواند لیستی را اعلام کند که همه از آن لیست راضی باشند. بنابراین سلایق و دیدگاه‌های یک مربی باعث می‌شود نفراتی را انتخاب کند و مسئولیتش هم با خودش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار