خوراکی‌های محلی؛ سوغات کم‌نظیر کرج و البرز

کرج (پانا) - کرج شهری که در مرکز استان البرز است. وجود رودخانه‌هایی خروشان در آن آب و هوای فوق‌العاده‌ای را به آن بخشیده است. علاوه بر جاذبه‌ها و سوغات بی‌نظیر این شهر، یکی از به یاد ماندنی ترین خاطرات آن، غذاهای محلی کرج است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
خوراکی‌های محلی؛ سوغات کم‌نظیر کرج و البرز

فرقی نمی‌کند ساکن کدام استان هستید،در ایام عید به شما پیشنهاد می‌شود تا به استان البرز بیایید و از سوغات و غذاهای محلی آن استفاده کنید.

سوغات های خوشمزه و لذیذ استان البرز مانند گوجه سبز کرج یکی از میوه های فصلی و بسیار خوشمزه این استان است که می توانید آن را در فصل بهار به سوغات ببرید‌.

عناب یکی دیگر از محصولات خوشمزه استان البرز است که به صورت تازه و خشک عرضه می‌شود.

لبنیات طالقان یکی دیگر از سوغاتی های معروف کرج است که شهرت فراوانی دارد تا حدی که استان های اطراف کرج تمام محصولات لبنی خود را از طالقان تهیه می کنند.

پنیر طالقان هم در دسته لبنیات آن است، امّا علّت جدا کردن آن از سایر لبنیات طعم بی نظیر این پنیر است.

استان البرز همچنین صنایع دستی بسیاری هم مانند سنگ تراشی، شیشه گری، سوزن دوزی، منبت کاری با چوب، گلیم بافی، گلدان و کوزه سازی و سفالگری را دارد.

غذا جزو جدایی ناپذیر زندگی بشر است و انسانها همیشه علاقمند به خوردن انواع غذا و تست غذاهای جدید هستند و این امر با مسافرت امکان پذیر است،استان البرز هم غذاهای گوناگون و لذیذی دارد.

ترشی آش، هلیم (حلیم) و گوشت گوسفند، یوان آش، خورش عدس طالقان (مرجو خورش)، خوراک لوبیا پیله از غذاهای معروف استان البرز هستند.

با سفر به استان البرز از غذاها و سوغات های معروف آن لذت ببرید.

دانش آموز خبرنگار: ملیکا بهروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار