دبیر کارگروه کوثر اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی:

توجه به تامین زیرساخت‌های لازم برای شادابی و نشاط دختران نوجوان ضروریست

ارومیه (پانا) - دبیر کارگروه کوثر اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌غربی گفت توجه به تامین زیرساخت‌های لازم برای شادابی و نشاط دختران نوجوان در راستای در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی ضروریست.

کد مطلب: ۱۳۵۶۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
توجه به تامین زیرساخت‌های لازم برای شادابی و نشاط دختران نوجوان ضروریست

سکینه صدقی در گردهمایی بانوان عضو این کارگروه در استان که به صورت وبینار با دبیر قرارگاه مرکزی کارگروه کشور، شهره صادقی برگزار شد، افزود: کمبود امکانات رفاهی دخترانه در اردوگاه‌های تربیتی و فضای ورزشی مناسب در استان، کمبود پارک بازی جهت فعالیت‌های نشاط‌آور و سالم از جمله مشکلات موجود است.

وی ادامه داد: در این راستا نیازمند اعتبار برای برگزاری اردوهای ورزشی و تفریحی و زیارتی بخصوص زیارت اولی ها هستیم.

صدقی اضافه کرد: با توجه به بحران هویت دانش آموزان و نیاز به آموزش سواد رسانه ای برای رفع مشکلات موجود در فضای مجازی نیازمند حضور مشاوران و متخصصان در دوره اول متوسطه هستیم، چرا که نباید اجازه داد تا شکاف بین نسلی و مشکلات هویتی ایجاد و دانش آموزان دچار افسردگی شوند.

دبیر کارگروه کوثر استان آذربایجان غربی با اشاره به لزوم تامین فضای آموزشی دانش آموزان عشایر استان گفت: در حالی‌که شاداب سازی مدارس و دختران در مدارس مد نظر ماست این استان هنوز با چالش‌های سرانه فضا مواجه است که لازم است به این مورد توجه شود.

وی اضافه کرد: شکاف بین نسلی، مشکلات هویتی، فضای مجازی، بی حجابی و بی توجهی به ارزش‌های اعتقادی، آسیب‌های روانی، افسردگی و خودزنی، خلأ آموزش‌های فنی و حرفه ای دختران برای کارآفرینی و بی انگیزگی از جمله چالش‌هایی است که دختران این استان با آن مواجه هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار