با هدف حفظ هویت ملی؛

مسابقات مشاعره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری منطقه ۱۴ در حال برگزاری است

تهران(پانا) - مسابقات مشاعره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری منطقه ۱۴ همزمان با ایام شعبانیه، در راستای حفظ هویت ملی در کانون فرهنگی هنری امید منطقه ۱۴ در حال برگزاری است

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات مشاعره جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری منطقه ۱۴ در حال برگزاری است

از آنجا که برگزاری مسابقات مشاعره تاثیر مطلوبی در گسترش گنجینه شعر و ادبیات دانش آموزان دارد؛ مسابقات مشاعره در بین یاوران مهدی در دو سطح متوسطه اول و متوسطه دوم به تفکیک جنسیت و با توجه به پایه تحصیلی، در حال برگزاری است که در پایان مسابقات، برگزیدگان با توجه به مقطع و پایه تحصیلی برای مرحله استانی به اداره کل معرفی می شوند تا با مناطق دیگر به رقابت بپردازند.

بر اساس نظرسنجی ها این گونه فعالیت‌ها، علاوه بر جذابیت و ایجاد شور و نشاط در بین نوجوانان؛ موجب بالارفتن اعتماد به نفس دانش‌آموزان و کشف استعدادهای منطقه و هدایت و پرورش آنها می‌شود. همچنین روی آوردن دانش آموزان به ادبیات، به درک و فهم بهتر دروس دیگر نیز کمک می‌کند.

با ترغیب و ترویج شعرخوانی در بین دانش آموزان علاوه بر نکات آموزنده که در قالب های شعری در جامعه منتقل می‌شود و در ارتقا و اعتلای فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی دارد؛ باعث رشد فکری و فرهنگی و تربیتی دانش آموزان نیز خواهد شد.

مسابقات مشاعره دانش آموزی در منطقه در جهت تشویق دانش آموزان به مطالعه کتاب و ترویج کتابخوانی، ترغیب دانش آموزان به خواندن متون فاخر و اشعار وزین در ادبیات ایران زمین، تمرین به خاطر سپردن واژگان و اشعار، تقویت حافظه و تمرین بالا رفتن سرعت عمل با انتخاب واژگان و ادبیات مناسب است، علاوه بر این با توجه به قالب مشاعره که در آن علاقمندان با مسائل تعلیمی، ادبی و فرهنگی آشنا می شوند، شناسایی استعدادهای نهفته ادبی از مهم ترین اهداف برنامه‌های مشاعره به شمار می آید.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار