درخشش دانش‌آموزان خراسان جنوبی در مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری

بیرجند (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت دانش‌آموزان استان موفق به کسب۲رتبه اول کشور در محور شیمی و رتبه دوم کشور در محور برنامه‌نویسی اسکریچ چهاردهمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش‌آموزی شدند.

کد مطلب: ۱۳۵۶۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان خراسان جنوبی در  مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری

سید علیرضا موسوی نژاد با بیان این خبر اظهار کرد: در مجموع ۱۴ نفر از دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی استان، جواز حضور و رقابت در مرحله نهایی این دوره از مسابقات را کسب کردند.

وی با بیان این که ،خانم ها غزل ظریفیان و آتنا سادات فیض بخش،دانش آموزان دبیرستان دوره دوم امام حسین«ع»شهرستان قاین موفق به کسب رتبه اول کشور در محور شیمی شدند، ادامه داد: حانیه عادل، دانش آموز دبستان شهید سید محمد باقر«ع» شهرستان بشرویه نیز موفق به کسب مقام دوم کشور توسط در محور برنامه نویسی اسکریچ،شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی،با بیان این که چهاردهمین دوره مسابقات ملی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی در ۵۰ رشته و با حضور۵هزار شرکت کننده در قالب۳هزار و ۶۰۰ تیم برگزار شد،عنوان کرد: این مسابقات، دررشته های رباتیک، برنامه نویسی، هوافضا، شیمی، زیست فناوری، ایده پردازی، سوادمالی،قصه گویی،تئاتر صحنه ای، بازی های فکری و لیوان چینی به میزبانی استان یزد برگزار شد.

نماینده وزیرآموزش و پرورش در خراسان جنوبی، افزایش بهره‌وری دانش آموزان بهارستان علم و ادب را در گرو توسعه فعالیت های دانش بنیان و تولیدی کردن و اشتغال آفرین نمودن تمام فعالیت های آموزشی، پرورشی و تربیتی مدارس دانست وتأکید کرد: ضرورت دارد، پس از کشف و شکوفایی استعداد های شان، به سمت فعالیت‌های مورد علاقه هدایت و در این مسیر تقویت شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار