توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل به‌صورت جدی دنبال می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با اشاره به پیگیری جدی توسعه شهرک‌های صنعتی این استان، از در حال اجرا بودن فاز توسعه‌ای ۶۰ هکتاری و همچنین ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل به‌صورت جدی دنبال می‌شود

یاسر عبداللهی عابد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل اظهار کرد: ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در استان اردبیل وجود دارد که سهم بسزایی در اشتغال استان دارند و جواز ۱۰ شهرک غیردولتی هم صادر شده است.

وی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان به پیگیری جدی برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، افزود: توسعه ۶۰ هکتاری و همچنین ۹۵ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال اجرا بوده که تکمیل آن نیازمند تأمین زیرساخت و اعتبار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل با تأکید بر لزوم تکمیل به‌موقع مدول دوم تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل، بیان کرد: این تصفیه‌خانه برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک صنعتی ۲ اهمیت دارد.

عبداللهی عابد تصریح کرد: با راه‌اندازی پست ۶۳ کیلوولت در شهرک صنعتی ۲، بخش عمده‌ای از مشکل برق و زیرساخت انرژی این شهرک برطرف می‌شود.

رضا شجاعی، سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این مراسم گفت: دولت برای توسعه خوشه‌های صنعتی، کسب‌وکار‌های نوین و احداث تصفیه‌خانه‌ها، کمک‌های بلاعوض و اعتبارات پرداخت کرده است.

وی با بیان این‌که باید زمین مورد نیاز در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، افزود: برای رونق تولید و اشتغال، تأمین زیرساخت‌ها لازم است و دستگاه‌های متولی مکلف هستند طبق قانون، زیر‌ساخت‌های مورد نیاز را تأمین کنند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: برای راه‌اندازی پست برق شهرک صنعتی ۲ اردبیل از محل سفر رئیس‌جمهور اعتبار اختصاص یافته و امیدواریم به‌زودی این پست برای تأمین برق مورد نیاز شهرک مذکور راه‌اندازی شود.

شجاعی بیان کرد: فرایند واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی به‌صورت الکترونیکی در تمام شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی درباره تفویض اختیارات به مدیران استان‌ها، گفت: رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اکثر موارد اختیارت تام را به استان‌ها تفویض کرده است.

گفتنی است؛ در این مراسم هاشم علایی با حکم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل معرفی و از تلاش‌های محمد اهلی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار