مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

حیات انسان، منوط به داشتن منابع طبیعی است

سمنان (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه حیات انسان، منوط به داشتن منابع طبیعی است، گفت منابع طبیعی میراث ماندگاری برای آیندگان خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
حیات انسان، منوط به داشتن منابع طبیعی است

ابوالقاسم طاهری، در حاشیه آیین نواختن زنگ درختکاری در مدرسه نمادین پسرانه گلستان سمنان همزمان با سایر مدارس استان سمنان در گفت و گو با پانا، با عنوان این مطلب که محیط زیست از جمله نعمت های خدادادی و جزء گنجیه های گرانبهایی است که باید برای نسل های آینده حفظ شده تا آیندگان نیز بتوانند از این مواهب الهی بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: نابودی محیط زیست، آثار مخرب جبران ناپذیری دارد که نباید در این مسئولیت اجتماعی کوتاهی کنیم.

وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، با اشاره به اینکه دانش آموزان همیار طبیعت با غرس نهال در مدارس و فضاهای آموزشی و تربیتی، ضمن فراگیری روش‌های حفظ و نگهداشت منابع طبیعی، فرهنگ توجه به محیط طبیعی را می آموزند، تصریح کرد: امیدوارم دانش آموزان، همپای خانواده های خود، نسبت به اهمیت درخت و درختکاری و حفظ محیط زیست واقف شده و در راستای داشتن کشوری سرسبز و آباد تلاش کنند.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، حفاظت از عرصه‌های طبیعی، ملی و انفال عمومی را یکی از مهم‌ترین نکات تربیتی مدنظر سازمان دانش آموزی در راستای تربیت اجتماعی دانش‌آموزان ذیل ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و منش تربیتی «طبیعت دوستی» عنوان کرد و افزود: برنامه‌های متعدد تربیتی در این حوزه از سوی سازمان دانش‌آموزی استان سمنان پیش‌بینی شده است که جای تقدیر دارد.

طاهری اظهار کرد: اجرای این برنامه‌ها برای این است که ما از منابع طبیعی درست استفاده کنیم و در حفظ و در نگهداشتن آن تلاش کنیم، به ویژه دانش‌آموزان یاد بگیرند که چگونه از منابع طبیعی استفاده کنند و بتوانند به خانواده‌های خود یاد بدهند، زیرا که منابع طبیعی برای ما مهم است و باید آنها را حفظ کنیم و بدانیم طبیت برای نسل‌های آینده یک موهبت الهی است.

وی با عنوان این مطلب که درختکاری سبب می‌شود روحیه انسان شاد باشد، ادامه داد: حفظ منابع طبیعی و درختکاری در دین اسلام جایگاه بسیار بالای دارد. هم پاداش بالایی نزد خداوند دارد، هم دارای مزیت‌های دنیایی است.

مشاور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: پیامبر‌اسلام(ص) فرمود: « هرکسی درخت بکارد و آن درخت میوه دهد و تا زمانی که مردم از آن میوه‌های آن درخت استفاده کنند، پاداشی از جانب خدا به فرد عنایت می‌شود.» دین اسلام به درختکاری بسیار اهمیت داده است و همه ما تا آنجایی که می‌توانیم باید نهال بکاریم و نهال کاشتن را به عنوان یک فرهنگ در بین همه مردم و دانش‌آموزان ترویج دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار