معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش

مهمترین عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی ارتباط کم کلامی رفتاری و گفتاری مربیان و متربیان است

اصفهان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت مهمترین عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی ارتباط کم کلامی رفتاری و گفتاری مربیان و متربیان است.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین عامل ایجاد آسیب‌های اجتماعی ارتباط کم کلامی رفتاری و گفتاری مربیان و متربیان است

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه نشست تخصصی کارگروه‌های نهادینه سازی نظام جامع راهنمایی مشاوره و دوره ی آموزشی استانداردهای مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در گفتگو با پانا گفت: «قبل از آن که ما بدانیم مهمترین آسیب اجتماعی چیست، باید فکرکنیم مهمترین عامل به وجود آمدن آسیب اجتماعی چیست.»

وی افزود: «مهمترین عامل ایجاد آسیب های اجتماعی ارتباط کم کلامی رفتاری و گفتاری مربیان و متربیان است. یعنی دانش آموزان، معرفت و تقوا در معلمان وجود دارد، همچنین پذیرش، انگیزش و درخواست در متربیان وجود دارد،‌ولی به دلیل ارتباط کم مربی و متربیان باعث شده آن دانش کمتر به متربیان منتقل شود.»

باقرزاده تصریح کرد: «مهمترین عامل در رفع آسیب های اجتماهی این است که والدین، مربیان و مدیران با دانش‌موزان ارتباط بگیرند و با آن‌ها گفت‌وگو کنند، موقعیت بیان دیدگاه و نظرات را برای دانش‌آموزان فراهم کنند، چنین موقعیتی باعث تحلیل آسیب‌ها می‌شود و فرد می‌تواند به راحتی در معرض آن آسیب قرار نگیرد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «برنامه‌هایی که در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وجود دارد، چند سرفصل دارد که یکی از آن‌ها طرح نماد (نظام مراقبت از دانش‌آموزان) است که در آن آگاهی بخشی به دانش آموزان انجام می‌شود، سپس غربالگری و پس از آن به نسبت تشخیص مشکلات دانش آموزان، برنامه‌های آموزش، مداخله و درمان در نظر گرفته خواهد شد.»

باقرزاده تاکید کرد: «کانون‌های یاریگران زندگی دیگر سرفصل برنامه‌های مراقبت از دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی است که به همت دانش‌آموزان تشکیل می‌شود و آموزش‌ها توسط دانش‌آموزان به همسالان خود ارائه می‌شود و نسبت مشارکت فعال در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب صوتی و تصویری اقدام به تولید محتوا می‌کنند.»

وی ادامه داد: «مبحث بعدی توانمندسازی خانواده‌ها، معلم‌ها و دیگر ارکان آموزش و پرورش است که با برگزاری دوره های تحولی در حال اجراست، بخش خانواده از طریق انجمن و اولیا برگزار می‌شود، البته معاونت پرورشی نیز در این خصوص همکاری دارد.»

باقرزاده در خصوص توصیه خود به دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: نقطه محوری تربیت، تفکر است، اگر کسی اهل تفکر باشد در مواجهه با هر رویدادی شروع به فکر کردن می‌کند و چون بشر از حیث فکری و عقلی می‌تواند آسیب‌ها را تشخیص دهد، این تفکر او را به سمت درست حرکت می‌دهد و از وقوع آسیب نیز جلوگیری خواهد کرد، تنها توصیه اهل تفکر بودن است.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه فانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار