رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی در بین دانش‌آموزان

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، ترویج فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی در بین دانش‌آموزان را ضروری دانست و گفت زنگ درختکاری به منظور ایجاد تعهد و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان در برابر محیط زیست در آموزش و پرورش اجرا می‌شود تا مراقبت از زمین را به افراد جامعه به ویژه همیاران طبیعت یادآوری شود.

کد مطلب: ۱۳۵۴۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت ترویج فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی در بین دانش‌آموزان

اسحاق اکبری، در آیین نواختن زنگ درختکاری در مدرسه نمادین پسرانه گلستان سمنان همزمان با سایر مدارس استان سمنان، با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ حفاظت منابع طبیعی گفت: دوستی با طبیعت به عنوان یکی از منش‌های سازمان دانش آموزی مطرح بوده و بسیاری از برنامه‌های این سازمان نیز بر همین مبنا طرح ریزی شده است.

وی با عنوان این مطلب که توجه به منابع طبیعی مهم‌ترین رکن توسعه پایدار است و توسعه پایدار بدون توجه به منابع طبیعی اتفاق نمی‌افتد، خاطرنشان کرد: درختکاری یک سنت حسنه و راهی برای زندگی بهتر آیندگان است. امیدوارم با گسترش فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در مدارس استان سمنان، این فرهنگ به خانواده‌های مردم این استان نیز منتقل شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، مراسم نمادین و کاشت نهال را عاملی جهت سرسبزی افکار دانش‌آموزان به عنوان نمادی تاریخی و ممتاز عنوان کرد و تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، امروز به وظیفه مهم آحاد مردم جامعه بدل شده است. باید همه باهم برای مهار پدیده‌های جدیدی مانند ریزگردها به سهم خود گام برداریم.

اکبری با بیان اینکه منابع طبیعی از بزرگترین نعمت های الهی است که خدا به ما عطا کرده و ما باید در حفظ آن کوشا باشیم، اظهارکرد: اگر تمام جمعیت ایران یک نهال بکارند، در طی ۴ سال ما بیش از یک میلیارد درخت در کشور خواهیم داشت و اگر این امر صورت نگیرد تا سال ۲۰۳۰ ، ایران جزء کشورهای محروم دنیا از نظر منابع طبیعی می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که منابع طبیعی و زمین بزرگترین چیزی است که ما برای نسل های آینده از خود به یادگار می گذاریم، گفت: بنابراین همه ما باید با کاشت درخت و مراقبت از آن، در حفظ منابع طبیعی کوشا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار