مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان:

تخت فولاد مقصد اردوهای دانش‌آموزی می‌شود

اصفهان (پانا) - مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد از ایجاد امکان برگزاری اردوهای دانش‌آموزی در تعامل با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۹۸
لینک کوتاه کپی شد
تخت فولاد مقصد اردوهای دانش‌آموزی می‌شود

ابراهیم عمرانی با اعلام این خبر گفت: در نشست مشترکی که با مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان داشتیم، ضمن بازدید از پهنه تاریخی و گردشگری تخت فولاد، بر لزوم آشنایی نوجوانان با تخت فولاد به عنوان یکی از ارکان هویتی شهر تأکید شد.

وی افزود: تأکید بر جنبه مذهبی تخت فولاد به عنوان مدفن تعداد زیادی از شخصیت‌های برجسته و فضای معنوی گلستان شهدا از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه در سال آینده فضا برای حضور دانش آموزان، خانواده‌ها و معلمان در تخت فولاد از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان فراهم می‌شود، تأکید کرد: مشارکت همه نهادها و ارگان‌ها برای معرفی و برجسته سازی تخت فولاد امری ضروری و مهم به شمار می‌رود.

بهینه سازی و تقویت روشنایی برج‌های نوری تخت فولاد

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی مذهبی تخت فولاد همچنین با اشاره به لزوم ایجاد امکانی برای حضور شبانه در تخت فولاد و ارتقای امنیت این پهنه زیارتی و گردشگری اظهار کرد: دو مورد از برج‌های نوری در تخت فولاد با تبدیل لامپ‌های گازی به لامپ‌های بسیار کم‌مصرف بهینه و روشنایی آنها تقویت شد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع انرژی برق مخصوصاً در فصل تابستان مجبور به خاموشی چراغ‌های پایه بلند در تخت فولاد بودیم که منجر به تاریکی و کاهش امنیت و در برخی موارد افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شد اما با اقدام اخیر در آینده مشکلی برای روشنایی این پایه‌ها نخواهد بود.

عمرانی با بیان اینکه بخش عمده ای از روشنایی تخت فولاد از طریق برج‌های نوری تأمین می‌شود، اعلام کرد: روند بهینه سازی و تقویت روشنایی برج‌های نوری با توجه به منابع اعتباری در سال آینده ادامه دارد.

خبرنگار: رها فتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار