غلامرضا جلالی*

مسمومیت، هراس اجتماعی و وظیفه ما

آن‌چه که امروز در برخی مدارس رخ می‌دهد ناشی از مداخله مستقیم جریان نفاق و معاندین کشور است که تلاش دارند با گشودن جبهه جدیدی از جنگ ترکیبی فشارها را علیه دولت و ملت با برچسب نقض حقوق بشر تشدید کنند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد

‌از روز نخستی که خبر مسمومیت‌ برخی از دانش‌‌‌آموزان عزیزمان در قم اعلام شد علی‌رغم اینکه اساسا این رخداد در لایه ایمنی و امنیت زیستی‌ روی داده بود تیم‌های ویژه سازمان پدافند غیرعامل کشور بر سر صحنه حاضر شدند و در همکاری با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به نمونه‌برداری از محیط و انجام تست‌های مختلف از دانش‌آموزان و... مبادرت کردند.

دانش‌آموزان علایم بالینی مثل سرگیجه و سردرد داشتند اما هیچ یک از تیم‌ها نتوانستند در آن مقطع سرنخ قابل تاییدی از عامل مسمومیت پیدا کنند و چند نمونه‌هایی هم که به دست آمد قطعیت لازم را نداشت.

اما جریان معاند به تدریج سوار بر این غائله شد و تلاش کرد تا با دامن‌زدن به هراس اجتماعی از طریق فضای رسانه‌ای و همچنین مشابه‌سازی مسمومیت‌ها در سایر شهرها از آب گل آلود ماهی بگیرد.

آن‌چه که امروز در برخی مدارس رخ می‌دهد ناشی از مداخله مستقیم جریان نفاق و معاندین کشور است که تلاش دارند با گشودن جبهه جدیدی از جنگ ترکیبی فشارها را علیه دولت و ملت با برچسب نقض حقوق بشر تشدید کنند. سناریو خبیثانه‌ای است.‌ مسموم کردن دختران دانش‌آموز فقط از دست همان گروهکی بر‌می‌آید که پیشتر دستش به خون هفده هزار نفر از مردم ایران آغشته است. البته که این گروهک بدون اجازه از اربابان آمریکایی خود قدم از قدم بر نمی‌دارند.

اما اکنون چه می‌شود و چه باید بکنیم؟ این اطمینان خاطر را به همه مردم عزیز ایران می‌دهیم که دستگیری و مقابله با عاملین حوادث اخیر در دستور کار نخست همه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور است و قطعا شبکه نفاق به‌زودی رسوا می‌شود و به سزای عمل ننگین خود می‌رسد.

اما باید چند نکته را در نظر داشته باشیم. اول اینکه در کنار تلاش دشمن برای بر هم زدن امنیت مدارس باید بدانیم که امروز فضای عمومی و به ویژه مدارس کشور درگیر پدیده‌ای به نام هراس اجتماعی نیز شده‌اند. این بدین معنا نیست که مسمومیت‌ها واقعی نیست بلکه نکته اینجاست که القای یک ترس عمومی می‌تواند با ضریب قابل توجهی تعداد نمونه‌ها را افزایش بدهد.

دوم اینکه همه با هر علاقه و گرایشی می‌بایست نسبت به تامین امنیت مدارس احساس مسئولیت کنیم. اگر مشارکت مردم و همراهی آن‌ها در مقابله با جریان نفاق در دهه ۶۰ نبود قطعا نمی‌شد با آن حجم از شرارت و توطئه برخورد کرد. امروز هم همه باید آگاه و هوشیار باشیم. مردم می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به نهادهای اطلاعاتی اطلاع دهند.

سوم اینکه در این شرایط خانواده‌ها باید بیشتر از گذشته با فرزندان به ویژه نوجوانان خود گفت‌وگو داشته باشند. فراموش نکنیم سرکردگان جریان نفاق تمرکز برنامه‌های رسانه‌ای و عملیات روانی را بر روی نسل جوان و نوجوان ما گذشته‌اند.

قطعا این زمستان به پایان می‌رساند و روسیاهی آن به چهره بدخواهان ملت خواهد نشست.

*رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار