مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

۱۰ مدرسه تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی می‌شود

بوشهر(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان برای اجرای پیوست عملی سند تحول بنیادین پیشرو است، گفت ۱۰ مدرسه تراز انقلاب اسلامی در سال تحصیلی آینده در استان با عنوان مدارس در مسیر انقلاب اسلامی معرفی خواهند شد و امسال در هفته امور تربیتی از طرح مربی پرورشی تراز رونمایی خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ مدرسه تراز انقلاب اسلامی در استان بوشهر معرفی می‌شود

علی موحدی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی اظهار کرد: تلاش شده از کمک‌های مجموعه نفت در راستای بهبود جایگاه کنکور استان، تحقق عدالت آموزشی و محرومیت زدایی تربیتی استفاده شود.

موحدی گفت : در همین ارتباط دانش‌آموزان جنوب تا شمال استان بوشهر بویژه دانش‌آموزان مناطق محروم به صورت رایگان زیر پوشش برنامه‌های ویژه آموزشی کنکور قرار می‌گیرند.

موحدی ادامه داد: با کمک وزارت نفت یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید کتاب و منابع آموزشی کنکور تخصیص داده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همچنین در راستای ارتقای تقویت جایگاه کنکور استان دوره توانمند سازی و آموزش معلمان با حضور استادان مجرب (۹۰ درصد از استادان استانی و ۱۰ درصد از خارج از استان) به صورت قطبی و منطقه‌ای برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی ۲ سال گذشته و وجود برخی مشکلات جایگاه کنکور استان بوشهر در زمان حاضر ۱۵ است و می‌طلبد با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مسئول نسبت به ارتقای این جایگاه و افزایش تعداد رتبه‌های تک و ۲ رقمی و زیر هزار اقدام شود.

موحدی با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی کنکور استان بوشهر گفت: ماموریت اصلی این کارگروه برنامه‌ریزی برای تقویت و ارتقای جایگاه کنکور استان در افق ۱۴۰۵، تهیه و طراحی نقشه راه است.

به گفته موحدی در این نقشه راه برای تقویت پایه متوسطه اول و دوم، مدرسه‌های خاص، تیزهوشان، شاهد، هیات امنایی، مشاوره، هدایت تحصیلی و مسئولیت‌های اجتماعی دیده شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح رتبه بندی معلمان بعد از ۱۱ سال با همت دولت مردمی ایران قوی اجرا شد و تاکنون از ۱۵ هزار فرهنگی این استان حکم قطعی هفت هزار و ۵۰۰ نفر صادر و مابقی نیز تا ۱۰ اسفند صادر می‌شود.

موحدی ادامه داد: بوشهر از جمله استان‌های پیشرو در بحث رتبه بندی معلمان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: همه اعضای هیات‌های ممیزه و کارشناسان حوزه امور اداری سراسر استان به طور شبانه روزی برای سرعت‌بخشی در صدور احکام قانون رتبه‌بندی تلاش می‌کنند.

موحدی یادآور شد: قانون رتبه‌بندی یکی از وعده‌های صادق دولت مردمی آیت‌الله رئیسی است که با وجود شرایط خاص اقتصادی کشور در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال تحصیلی آینده اصلاحات لازم انجام و هر فرهنگی با توجه به ارتقای علمی در جایگاه خود قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر فروش املاک مازاد آموزش و پرورش در قالب طرح مولدسازی به معنی فروش مدارس نیست بلکه املاک بدون استفاده و غیر ایمن فروخته می‌شود تا منابع مالی حاصل از این طرح برای تکمیل پروژه‌های مهم مدرسه‌سازی و نیمه کاره هزینه شود.

وی با تاکید براینکه آموزش و پرورش حاضر نیست یک وجب از فضاهای آموزشی را از این چرخه خارج کند، تاکید کرد: پول زمین فروخته شده آموزش و پرورش در هر منطقه خرج تکمیل فضای آموزشی همان منطقه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار