وزیر کشور:

برخی از اتفاقات ارزی ناشی از توطئه دشمن است

یکی از حوزه‌های تلاش دشمن مباحث ارزی و مداخله در آن است اما دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم وظایف‌شان را دنبال می‌کنند

تهران (پانا) - وزیر کشور با بیان اینکه توسعه و عمران استان‌های مرزی نیازمند منابع است ‌گفت‌ سند توسعه پایدار شرق و غرب کشور در برنامه هفتم توسعه گنجانده می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۵۱۴۳۸
لینک کوتاه کپی شد
برخی از اتفاقات ارزی ناشی از توطئه دشمن است

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ‌احمد وحیدی عصر دوشنبه در حاشیه نشست شورای توسعه پایدار شرق و غرب کشور در جمع خبرنگاران، افزود: نشست امروز در ارتباط با توسعه پایدار شرق و غرب کشور با حضور استانداران و دستگاههای ذی ربط بود.

وی با بیان اینکه چهار کارگروه اطلاعاتی- عملیاتی، اقتصادی، فرهنگی و قضایی زیر مجموعه این شورا فعالیت دارند که گزارش‌های آنها ارائه شد، ادامه داد: در بحث اقدامات صورت گرفته به خصوص در حوزه مسائل مرزها، ساماندهی کولبرها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس شورای امنیت کشور اضافه کرد: همچنین تسریع در نصب دستگاه ایکس ری برای تسریع در عبور کالاها از پایانه های مرزی با حضور مسوولان گمرک مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: قراردادهای خوبی با شرکت‌های داخلی برای تامین دستگاه ایکس ری در گمرکات کشور بسته شده است، علاوه بر آن و در صورت نیاز، این دستگاه ها به کشور وارد می شود.

تامین منابع لازم برای توسعه و عمران استان های عضو این شورا، دیگر موضوع مورد بحث در این نشست بود که وزیر کشور گفت: مقرر شد طی گفت‌وگو و رایزنی با مجلس ‌‌شورای اسلامی اعتبار در اختیار استان ها قرار گیرد.

وحیدی یادآور شد: سند راهبردی توسعه استان‌ها هم مورد گفت‌وگو قرار گرفت و کلیات آن تصویب و امیدواریم در برنامه هفتم توسعه در جایگاه خوبی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تکریم مفاخر محلی و استانی در حوزه‌های هنری در استان‌های مرزی مورد توجه قرار گرفت و تاکید شد که از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وزیر کشور با اشاره به اقداماتی که برای احیای دریاچه ارومیه انجام شده است، گفت: احیای دریاچه ارومیه کار بزرگی بود که در سفر ریاست محترم جمهور افتتاح شد.

وحیدی عنوان کرد: آب‌رسانی به شهر سنندج هم اقدام بزرگ دولت بود که باید در این خصوص اطلاع رسانی لازم با هدف اعتمادزایی بیشتر در منطقه صورت گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص افزایش قیمت ارز و دست‌های پشت پرده دشمن هم گفت: دشمن بعد از اغتشاشات و نتیجه نگرفتن از آن به طور رسمی اعلام کرد تلاش می‌کند اقتصاد کشور را مورد حمله قرار دهد.

وزیر کشور با بیان اینکه برخی از اتفاقات ارزی، ناشی از توطئه دشمن است، افزود: یکی از حوزه‌های تلاش دشمن مباحث ارزی و مداخله در آن است؛ پیش از این هم در قالب تحریم‌ها به دنبال این مساله بودند. اما دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم وظایف‌شان را دنبال می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار