برگزاری جشنواره فاخر در دو مرحله مجازی و حضوری

مشهد (پانا) - جشنواره فاخر امسال در دو بخش مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۴۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره فاخر در دو مرحله مجازی و حضوری

در ادامه فراخوان دهمین جشنواره فعالان ایده پرداز خراسان رضوی «فاخر» در رسته های نوآوری آموزشی و سالمندان، توانیابان و غربالگری دبیرخانه دائمی جشنواره فاخر، حدود ۲٠ ایده به مرحله بررسی آنلاین ایده ها راه یافت.

در این رویداد، ایده پردازان در قالب ارائه آسانسوری در زمان مشخص با رعایت قواعد، به توضیح ایده های خود پرداختند و منتورهای حاضر در جلسه از جمله سروش قیاسی، اکرم زعفری و عباس قاسمی در حوزه های مختلف و نگاه های متفاوت، نظریات تخصصی خود را در خصوص هر یک از ایده ها ارائه کردند.

نیلوفر توهدی، یکی از ایده پردازان گفت: «شناسایی دانش آموزان برای داستان گویی و نقاشی، بهترین گزینه برای ایده پردازی است. برای این برنامه باید در کنار کودکان مربیان توانمند نیز حضور داشته باشیم.»

وی افزود: «ما در این زمینه می توانیم ۱۷٠٠ افسانه بومی ایران را برای آنها انتخاب و بازگو کنیم. در این صورت با گفتن داستان توسط مربی، کودک می تواند هر چیزی که در مغز خود پردازش می کند را به تصویر بکشد. همچنین در پایان این برنامه، می توانیم آثار دانش آموزان را برای مخاطبان به نمایش بگذاریم.»

علی سینا حسینی، یکی دیگر از ایده‌پردازان در جلسه اظهار کرد:« فراموشی، روندی طبیعی است که در کهنسالی اتفاق می افتد و بر اثر این مشکل، همزمان با دیگر بیماری ها، باید چندین دارو را مصرف کرد که این اختلال در بدن دچار بروز مخاطرات مختلف خواهد شد.»

وی ادامه داد: «در این پروژه طراحی و ساخت وسیله ای را مد نظر قرار دادیم که به افراد کهنسال مبتلا به آلزایمر کمک کند تا داروهای خود را به طور دقیق مصرف کنند. این وسیله دارای دو قسمت مجزای صوتی و تصویری است و این می تواند به فرد و سرپرست او هشدار مصرف داروهای خود را بدهد.»

در پایان این جلسه نیز ایده‌پردازان توسط عباس قاسمی به ایده‌پروری حضوری در سالن مرکز نوآوری شهرداری مشهد در روز یکشنبه دعوت شدند.

دانش آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار