تکلیف جدید کمیسیون تلفیق به دولت درباره حقوق و مزایا

تهران (پانا) - کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در یک مصوبه مهم که تخصیص بودجه را بیش از گذشته شفاف‌ و قابل نظارت می‌کند، دولت را مکلف کرد در سال آینده هر نوع پرداخت برای حقوق و مزایا یا پروژه‌های کشور را به صورت برخط (آنلاین) حداکثر ظرف یک هفته به مجلس گزارش کند.

کد مطلب: ۱۳۴۸۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف جدید کمیسیون تلفیق به دولت درباره حقوق و مزایا

‌حسینعلی حاجی دلیگانی که پیشنهاد‌دهنده یک الحاق به تبصره ۱۹ بودجه ۱۴۰۲ بود در جمع خبرنگاران در تشریح این پیشنهاد، گفت: براساس این مصوبه مهم تلفیق، وزارت امور اقتصادی و دارایی که خزانه‌داری کشور را در اختیار دارد، مکلف شد هر اعتباری را که براساس قانون برای پروژه‌ها و حقوق و مزایا می‌پردازد، به صورت برخط و روزانه و یا حداکثر ظرف یک هفته به مجلس گزارش کند تا در اختیار نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین در این مصوبه سازمان برنامه و بودجه هم مکلف شد به گونه‌ای عمل کند که تفاوت درصد تخصیص‌ها به موضوعات مختلف کاهش یابد چرا که اکنون شاهد هستیم مثلا به پروژه‌ای 10 درصد بودجه تخصیص می‌دهند و به پروژه‌ای دیگر 400 درصد!

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه می‌تواند در همه موارد جدول ۷ بودجه ۱۴۰۲ به جز بحث حقوق و مزایا و اعتبارات مربوط به یارانه‌ها و بحران، حداکثر ۲۰ درصد و در جدول متفرقه حداکثر ۳۰ درصد تنظیم‌گری کند و اختلاف تخصیص‌ها نباید بیش از درصدهای فوق باشد.

عضو هیات رئیسه مجلس ادامه داد: یکی از اثرات این مصوبه شفافیت در محل هزینه‌کرد اعتبارات و کاهش جابه جایی تخصیص‌ها است در واقع این مصوبه کمک می‌کند که بودجه سال آینده در شرایط بهتر و عادلانه‌تر تصویب شود که در توسعه کشور اثرات بهتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار