رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشریح کرد؛

اعلام جزئیات برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؛ سخنرانی آیت‌الله رئیسی در تهران و اجرای گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزان در تمام استان‌ها

راهپیمایی ۲۲ بهمن با حرکت از ۱۲ مسیر با مبدا مساجد و مقصد میدان آزادی برگزار خواهد شد / ۱۶۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی در تهران پیش‌بینی شده است/ اعزام سخنران از چهره‌های سیاسی و فرهنگی به تمام استان‌ها

تهران (پانا) - نشست خبری راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز در محل این شورا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱؛ سخنرانی آیت‌الله رئیسی در تهران و اجرای گروه‌های سرود ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزان در تمام استان‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در این نشست گفت: این ایام تاریخی که با ایام نورانی و پرفضیلت ماه رجب و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مصادف شده است را به همه ملت ایران تبریک می‌گویم. ۱۷ هزار شهید ترور، شهدای مدافع حرم، شهدای دفاع مقدس، شهیدان امنیت و سردار سلیمانی، به روان پاک همه این شهدا درود و سلام می‌فرستیم. به روح و روان بنیانگذار انقلاب اسلامی درود می‌فرستیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تسلیت درگذشت مردم سوریه و ترکیه بر اثر زلزله اخیر، ادامه داد: آنچه که مایه تأسف است عملکرد کشورهای اروپایی و آمریکایی است. در حالی که مردم زیر آوارها مدفون هستند مشاهده می‌کنیم که کشورهای متمدن اجازه کمک‌رسانی نمی‌دهند و مردم مظلوم را از کمک محروم کرده‌اند. اینها همان‌هایی هستند که داعیه حقوق بشر را دارند.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک رویداد بی‌نظیر محسوب می‌شود. انقلابی که در ایران رخ داد با هیچ انقلابی در دنیا قابل مقایسه نیست. انقلاب اسلامی ایران از نوع نهضت انبیا و ادامه دهنده غدیر و بعثت انقلاب اسلامی است. ما شاهد دستاوردهای عظیم این انقلاب در طول این ۴۴ سال بودیم. انقلاب اسلامی ایران تحلیلگران دنیا را با شگفتی مواجهه کرد. در دنیایی که هرگونه معنویت و اخلاق و خداگرایی را نفی می‌کرد انقلابی به نام دین به رهبری پیشوای مذهبی به پیروزی رسید و یکی از شگفتی‌های تاریخ معاصر را رقم زد. انقلاب اسلامی ارکان فکری و اعتقادی شرق و غرب را متاثر ساخت. یک شیوه حکمرانی نوین را برآمده از آموزه‌های اسلامی به دنیا عرضه کرد.

حجت‌الاسلام موسی‌پور اضافه کرد: از همان ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران دست به کار شدند و انواع جنگ‌ها و فتنه‌ها را رقم زدند تا این فکر و اندیشه و استقلال‌خواهی ترویج نشود. همه این فتنه‌ها با غایت به زانو درآوردن انقلاب اسلامی صورت گرفته و دست از توطئه علیه این مردم برنخواهند داشت. مستقل‌ترین حاکمیت سیاسی در جهان متعلق به جمهوری اسلامی ایران است و مطمئنا تمام این فتنه‌ها و توطئه‌ها با شکست مواجه خواهد شد چون این ملت خواهان عزت و استقلال هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: هر کدام از توطئه‌هایی که علیه ملت ایران صورت گرفت به تنهایی برای به زمین زدن هر کشوری کافی بود اما انقلاب اسلامی ایستاد و نه تنها آنها را خنثی کرد بلکه رو به جلو حرکت کرد و پیشرفت کرد. رمز این مانایی و استواری، حضور مردم است؛ مردم بصیر، دشمن‌شناس و آگاه. مردم علی رغم همه مشکلات پای آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند و در همه صحنه‌ها حضور پیدا کرده‌اند. در هندسه امنیت ملی مهمترین عامل و نقش، حضور مردم آکاه و بصیر است. تلاش دشمن این است که این مردم را ناامید کند.

وی اظهار کرد: انشالله امسال نیز شاهد حضور پرشور مردم خواهیم بود. ایام الله دهه فجر امسال با برنامه‌های مختلفی همراه بود و هزاران برنامه فرهنگی و ورزشی و ... برگزار شد. اجتماعات بزرگ و کوچک مردمی در سراسر کشور برگزار شد. اوج این برنامه‌ها را در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با اشاره به برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن پس از دو سال کرونایی با حضور پرشور مردم در تمام روستاها، شهرها و حتی خارج از کشور در ۷۰ نمایندگی و بیش از ۵۰ کشور برگزار خواهد شد. راهپیمایی ۲۲ بهمن نمایش وحدت، اتحاد و انسجام ملی خواهد بود. راهپیمایی ۲۲ بهمن جشن خانواده بزرگ ایران است.

وی گفت: این راهپیمایی در ۳۸ هزار روستا و ۱۴۰۰ شهر از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز خواهد شد و ۶ هزار نفر از عوامل رسانه این راهپیمایی را پوشش خواهند داد. ۱۶۰۰ غرفه در مسیر راهپیمایی دایر خواهد شد. اجرای سرود توسط گروه‌های ۱۳۵۷ نفره دانش‌آموزی در تمام مراکز استان‌ها و اجراهای متفاوت از جمله سرود رفیق شهیدم توسط دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های خوب راهپیمایی ۲۲ بهمن است. ۱۵۰ غرفه با موضوع جهاد تبیین و ۳۱ غرفه معرفی اقوام ایرانی از نوآوری‌های امسال است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ۱۲ مسیر برای راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران پیش‌بینی شده است که مبدا همه این مسیرها از مسجد شروع خواهد شد و به میدان آزادی منتهی خواهد شد. شب ۲۲ بهمن نیز ساعت ۲۱ با کلبانگ تکبیر و نورافشانی نیز شاهد مراسم باشکوهی در تمام کشور خواهیم بود. این نورافشانی در ۳۱ مرکز استان و بیش از ۴۰۰ شهر و ۳ هزار روستا و ۱۰۰۰ نقطه تهران انجام خواهد شد.

وی افزود: در ایام دهه فجر یک نهضت سخنرانی و جهاد تبیین را داشتیم و چهره‌های دانشگاهی و حوزوی و صاحبان فکر و اندیشه به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت. برای راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز سخنرانان و چهره‌های سیاسی و فرهنگی به استان‌ها اعزام خواهند شد و سخنران مراسم اصلی در تهران نیز آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

حجت‌الاسلام موسی‌پور گفت: پرواز بادکنک‌ها و کاغذهای رنگی از برج آزادی، سقوط چتربازان نیروهای مسلح، اجرای سرود توسط رزم‌نوازان دژبان ارتش، قرائت قطعنامه سراسری و سخنرانی آیت‌الله رئیسی و گلباران مردم توسط بالگردهای ارتش از جمله برنامه‌های راهپیمایی ۲۲ بهمن در میدان آزادی خواهد بود.

مسیرهای ۱۲گانه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در تهران به شرح زیر است:

۱. مسجد امام حسین، میدان امام حسین

۲. مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر

۳. مسجد امام هادی، خیابان شهید آقایی

۴. مسجد دارالسلام، میدان منیریه

۵. مسجد الجواد، میدان هفت تیر

۶. مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی

۷. مسجد حضرت مهدی، خیابان ستارخان

۸.مسحد ابوالصدق، خیابان امام خمینی

۹. مسجد امام سجاد، خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی

۱۰. مسجد قمر بنی هاشم، خیابان شهید بختیاری (سی متری جی)

۱۱. مسجد جامع رسول اکرم، تهرانسر، بلوار شاهد

۱۲. مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار